خراسان جنوبی ۷۲ شهید روحانی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۷۲ شهید روحانی تقدیم نظام اسلامی کرد، گفت: مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در شب سوم خرداد ماه برای تجلیل از خانواده شهدای روحانی و شهدای عملیات بیت المقدس در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «امین رضا کمالی» امروز (۲۸ اردیبهشت) در نشست خبری اظهار کرد: تجاوز نظامی عراق با پشتیبانی و حمایت دو ابر قدرت و همراهی حکومت های وابسته و با هدف نابودی انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور آن، به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل شد اما این تهدید بزرگ به فرصتی براس نشان دادن حقانیت مواضع الهی و مردمی و ضداستکباری تبدیل شد و جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کرد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: حضور هوشیارانه، یکپارچه و مقتدرانه مردم و پیوند عمیق آنان با رهبری، بسیاری از خطرات و تهدیدات احتمالی را کنار زد.

 

وی در ادامه دفاع مقدس را صحنه تجلی وحدت و انسجام اقشار مختلف و همراهی همه اصناف و گروه ها و میدان مسابقه برای انجام تکلیف الهی و وفاداری به اسلام و پاسداری از انقلاب دانست و افزود: برای قوام انقلاب و مشارکت همدلی و همراهی همه طبقات در حفظ دستاوردهای انقلاب به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان نقش و جایگاه و میزان مشارکت اقشار مختلف مردم مانند روحانیت، زنان، کارگران، دانش آموزان، دانشگاهیان، فرهنگیان و ... با انگیزه الگوگیری و غیرت آموزی برای ادامه راه یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه یکی از افتخارات روحانیت شیعه آن است که همواره شریک درد و رنج مردم در همه صحنه های عمل و مبارزه پیشتاز بوده است و با اقتدا به امام معصوم(ع) در سخت ترین میادین مبارزه و جهاد حضور فعال، هدایت کننده و امیدآفرین و تقویت کننده قدرت ایمانی و قلبی داشته است، عنوان کرد: روحانیت در دوران سخت جنگ هشت ساله، تنها به ترغیت و دعوت مردم برای حضور در جبهه ها اکتفا نکرده بلکه پیشاپیش دیگر اقشار حضور عملی و سازنده داشت و بیش از دیگر اقشار شهدای گرانقدر و بزرگی تقدیم کرد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهار هزار نفر از روحانیون و طلاب در سراسر ایران در جنگ تحمیلی شهید شدند که ۷۲ نفر از این شهدا مربوط به استان خراسان جنوبی هستند، گفت: روحانیون در دوران دفاع مقدس نقش های مدیریتی، ترغیب و دعوت دیگران، تقویت ایمان و قدرت معنوی رزمندگان، حضور در جبهه، ترویج ارزش های اخلاقی و آموزش دینی، حفظ روحیه جهادی جامعه، پشتیبانی از دفاع مقدس، پیشتازی در جهاد و شهادت و حفظ نیروها بعد از عملیات و کمک به فرماندهان را ایفا کردند.

 

وی همچنین یکی از جلوه های نقش آفرینی روحانیون  را در دوران اسارت برای حفظ روحیه انقلابی و دینی رزمندگان ذکر کرد و افزود: دشمن بعد از جنگ نظامی، میدان را تغییر داده و شروع به قداست زدایی و جنگ ترکیبی کرده است که وظیفه ما در این راستا به فرمایش رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین و امیدآفرینی است و در این میدان هم نیاز به علمای انقلابی و روحانیونی است که نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام کمالی از برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی، چهارم خرداد در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: تبیین جایگاه روحانیت و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانی در انقلاب و دفاع مقدس، تقویت و نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه های علمیه و جامعه و تجلیل از مقام شهدای روحانی و تکریم خانواده های آنان از جمله مهمترین اهداف این کنگره است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه هایی ذیل برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی خاطرنشان کرد: سرکشی از خانواده شهدای طلبه و روحانی استان  با اهدای هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب و تابلو فرش تمثال شهیدان به پدر و مادران، فرزندان یا برادران این شهدا، اعزام ۲ خانواده شهدای روحانی استان به کنگره شهدای روحانی در قم و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ۳۰  خرداد از جمله این برنامه ها است.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه متمرکز شهدای روحانی و طلبه در حاشیه کنگره ملی شهدا در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد که بسیج طلاب خراسان جنوبی نیز در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: همچنین مراسم گرامیداشت هفته مقاومت و سالروز آزادسازی خرمشهر در شب سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه جماران برای تجلیل از خانواده شهدای روحانی و رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1176482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha