دبیرخانه دائمی روابط عمومی و ارتباطات در خراسان جنوبی تشکیل شود

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی زادگاه پرفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران است، گفت: با وجود چنین پتانسیلی در استان درخواست ما این است که دبیرخانه دائمی روابط عمومی و ارتباطات در خراسان جنوبی تشکیل و مستقر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۲۸ اردیبهشت) در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد با اشاره به نقش رابط عمومی ها در انعکاس و دفاع از فعالیت و برنامه دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: البته روابط عمومی‌ها تنها آئینه زیبایی‌های دستگاه‌های اجرایی نیستند و در کنار تبیین خدمات و موفقیت های آنان، باید کاستی‌ها را نیز منعکس کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی شفاف در استای آگاهی بخشی بی‌شک تنویر افکار عمومی را محقق می سازد و امید و آرامش را در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: روابط عمومی‌ها باید خلاق و مردم دار باشد و تصویر درستی از اذهان مردم و جامعه به تصمیم گیران ارائه داده و با تکنولوژی و بسترهای جدید اطلاع رسانی خود را وفق دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پرفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران است که این مهم وظیفه روابط عمومی‌ها را سخت می‌کند، گفت:  با وجود چنین پتانسیلی در استان درخواست ما این است که دبیرخانه دائمی روابط عمومی و ارتباطات در خراسان جنوبی تشکیل و مستقر شود.

 

قناعت با اشاره به انتقاد و مطالبه گری مثبت در جامعه که منجر به امید و انگیزه در جامعه شود، ادامه داد: چنانچه روابط عمومی در انجام ماموریت خود موفق عمل نکند باعث بی‌اعتمادی و سلب اعتماد و گریز مردم از اخبار حوزه روابط عمومی‌ها می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در دولت سیزدهم بیان کرد: در روند اجرای این طرح بزرگ، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های تخصصی که در خط مقدم هستند باید پیش قدم و پیشگام باشند.

 

به گفته وی باید فرهنگ‌سازی در  زمینه پرهیز از خریدهای هیجانی که حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا اختلال ایجاد می‌کند و همچنین تامین تدریجی اقلام مورد نیاز  مردم انجام شود.

 

قناعت  با اشاره به اینکه با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها دست برخی از دلالان قطع می‌شود، افزود: ریل‌گذاری غلط در یارانه‌ها سبب شده بود یک سوم یارانه وارد سفره مردم و دوسوم دیگر منحرف شود که با اصلاح یارانه‌ها هر چند سختی‌هایی در ابتدای امر دارد اما در نهایت به افزایش رفاه عمومی و افزون شدن قدرت خرید سه دهک پایین می‌انجامد.

 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خیلی‌ها بر ضرورت ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی باور دارند ولی شجاعت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را نداشت اما دولت سیزدهم این جراحی بزرگ اقتصادی را در سال نخست فعالیت خود اجرا کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1176536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha