کاهش ۱۱۰۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱۰۴۶ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، به یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۴۵ واحدی به ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 8420 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 597 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱۰۴۶ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، به یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۴۵  واحدی به ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷۰۸  واحدی، به رقم ۳۹۱ هزار و ۸۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۵۱۸۶ واحدی، عدد ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۲۱۱ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۷۲۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۰۹۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۹۱۲۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۱۸ هزار و ۲۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و پارس - پتروشيمي پارس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در بین همه نمادها، نماد معئنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۲۷ واحد، معدنی و صنعتی گل کهر (کگل) با ۷۵۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۹۲ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۷۵ واحد و گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۲۵ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۳۲ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۵۲۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۱۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۵۵ واحد، شرکت   سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۲۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۹۹ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۶۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پتروشیمی پارس (پارس) و ایران‌خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند و در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال و در ۹۹۶ هزار و ۶۸۳ نوبت معامله شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1176615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha