۲۰ میلیارد تومان برای تانکر آبرسانی و طرح آبرسانی پایدار به عشایر خراسان جنوبی هزینه می شود

عصمتی پور گفت: اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به حوزه عشایر استان ۱۴۳ میلیارد تومان است که از این رقم تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که برای خرید چهار تانکر آبرسانی و اجرای طرح آبرسانی پایدار به عشایر هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی‌پور» امروز (۲۹ اردیبهشت) در نشست سران عشایر با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان از سال ۷۶ تا ۹۸ درگیر خشکسالی بوده است و در سال ۱۴۰۰ هم میزان کم بارندگی در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و مهمترین چالش  در سال گذشته تأمین آب عشایر استان بود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: براثر خشکسالی ها در سطح استان ۵۴۰ حلقه چاه و چشمه سارهایی که داریم ۱۴۰ مورد خشکیده است.

 

وی بیان کرد: سال گذشته آبرسانی سیار به عشایر استان با ۲۸ دستگاه تانکر دولتی و خصوصی انجام شد و تا پایان سال نیز تمام بدهی ها در این حوزه پرداخت کردیم.

 

عصمتی پور با اشاره به اینکه ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی در سال گذشته برای دام عشایر استان به‌صورت آزاد و یارانه‌ای توزیع شده‌ است، افزود: امسال هم امیدواریم با پیگیری ها در حال انجام سهمیه نهاده با دام عشایر  استان اختصاص یابد.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی مجموع ایل راه های استان را ۸ هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: برای مرمت و تیغ‌زنی ایل راه ‌های عشایری در حال حاضر ۲ گریدر قدیمی مشغول فعالیت است و نیازمند خرید دستگاه های در این زمینه هستیم.

 

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه عشایری استان، ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که از این مبلغ هشت میلیارد تومان صرف خرید چهار دستگاه تانکر سیار برای تامین آب عشایر خواهد شد.

 

عصمتی پور  گفت: همچنین ۱۲ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، در راستای طرح آبرسانی پایدار به عشایر استان هزینه خواهد شد.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در پایان درخواست کرد تسهیلات عشایر استان که از محل صندوق توسعه ملی است تا سه سال دیگر تمدید شود.

کد خبر 1176865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha