توانمندسازی هنرمندان و آموزش هنر یکی از اولویت های فرهنگی و هنری در سال جاری است

نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ شهرستان دره شهر در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ، ظهر امروز(۲۹ اردیبهشت) در این نشست،با اشاره به اینکه دغدغه های فرهنگی و هنری شهرستان ها از اولویت های اصلی اداره کل خواهد بود و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: پیشینه فرهنگی و هنری شهرستان دره شهر قابل انکار نیست و چهره های هنری در این شهرستان در کشور هم درخشیده اند و اندیشه بلند آنها در سطح ملی متبلور شده است.

 

« علی هوشمند» یادآور شد: هر کدام از رشته های هنری در جای خود زحمت و تلاش و اندیشه می طلبد، از این رو در راستای توجه به همه ساحت های فرهنگی و هنری و عدالت فرهنگی، برنامه ها و حتی گرامی‌داشت ها بر اساس کار کارشناسی شده صورت خواهد گرفت.

 

وی افزود: ما باید از تعدد مراکز فرهنگی در شهرستان ها استقبال کنیم، در حقیقت دامنه زیست فرهنگی آن شهر گسترش پیدا می کند و باید دانست جغرافیای فرهنگی ایران به اندازه تمامِ ایران است و مرکزگرایی مورد نظر نیست.

 

هوشمند ادامه داد: خوشبختانه نگاه فرماندار محترم شهرستان نسبت به فعالیت های فرهنگی و هنری مثبت است و قول مساعدت های ایشان در خصوص مسائل فرهنگی مایه دلگرمی ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش رایگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است و خوشبختانه تاکنون بیش از هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، توانمندسازی و آموزش هنر یکی از اولویت های ما در سال جاری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: فرآیند حمایت از انتشار آثار نویسندگان و شاعران استان باید اصلاح شود، در حقیقت نویسنده برای چاپ‌ اثرش به حمایت مالی نیازمند است و نه بعد از انتشار، امیدواریم مکانیسم حمایت از چاپ آثار نویسندگان به سمت بهتر و منطقی تری پیش برود.

 

هوشمند با بیان اینکه طرح راه اندازی موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی تدوین شده است، گفت: هنر زبان مشترک تمام ملت های جهان است و این زبان مشترک می تواند زمینه ساز تعاملات فرهنگی و هنری میان زوار اربعین از سراسر جهان شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایده ای با عنوان  سوغات زائر طراحی شده که بر اساس آن، آثار معنوی کوچک قابل حمل تولید شود و همین طور  زمینه های لازم برای ارائه محصولات فرهنگی، مذهبی و هنری و تجسمی خدماتی برای زوار فراهم شود.

 

عبدالحمید هاشمی رییس انجمن خوشنویسان، جعفر فیلی مسئول انجمن شعر و ادب، معصومه عزتی رابط انجمن هنرهای تجسمی، علی عزیزپور از‌خوشنویسان، شهریار نیازی قاری قرآن کریم، کریم عبدی از هنرمندان حوزه فیلم، ابوذر هنرمند رابط انجمن موسیقی و یاسر زینی وند مدیر بسیج هنرمندان دغدغه ها و مسائل فرهنگی و هنری خود را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در میان گذاشتند.

کد خبر 1176935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha