مردمی ساختن یارانه‌ها، بهترین راه برای جلوگیری از قاچاق، تبعیض و ایجاد عدالت است

امام جمعه بجنوردمردمی ساختن یارانه‌ها را بهترین راه برای جلوگیری از قاچاق، تبعیض و ایجاد عدالت خواند و گفت: در راستای اجرای موفق این امر مسئولان باید نظارت کافی داشته باشند تا دیگر کالای غیر اساسی به بهانه گران شدن چند قلم کالای اساسی گران نشود.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری» امروز (30 اردیبهشت) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوا به بیان برخی از ویژگی‌های شیعه پرداخت و گفت: شیعه واقعی باید سعی کند رفتار خودش را به رفتار ائمه در تمامی حوزه‌ها نزدیک کند.


 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: در برخی حوزه‌های سیاسی متأسفانه دیده می‌شود جناح‌بندی هایی ایجاد شده و هر یک نسبت‌به هم رفتارهای عادلانه ندارند که این امر باید مرتفع شود.

 

وی گذشت از لغزش‌ها و خطاها، یاری کردن در مشکلات و گرفتاری‌ها، کنار هم بودن و داشتن مواسات را از دیگر ویژگی‌های شیعه بیان کرد.


 

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به یارانه بندی آرد نانوایی‌ها، افزود: هیچ‌یک از نانوایی‌ها حق ندارد آرد آزاد و خارج از ساختار تعریف‌شده به فروش برسانند، چرا که حق همه را پایمال کرده و این‌ امر گناهی کبیره است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهارکرد: همچنین کسی حق ندارد نان نانوایی‌ها را برای حیوانات خریداری کند چراکه این نان حق مردم است و باید با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

 

وی افزود: کسی نیز حق احتکار کالاهای اساسی را ندارد و به خیال اینکه در آینده گران شود حق پنهان کردن آن‌ها را ندارد.

 


 

امام جمعه بجنورد به کنگره چهار هزار شهید طلبه استان نیز اشاره کرد و افزود: روحانیون همیشه در بحث انقلاب پیش‌قدم بودند و همچنین در صحنه‌های دیگر همیشه حاضر و پیش‌قدم بودند و بیشترین شهدا را هم نسبت‌به جمعیت آن‌ها شهدای طلبه دادند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه به مردمی ساختن یارانه‌ها از سوی دولت اشاره کرد و گفت: این کاری که دولت انجام داد همه خوشبختانه متفق‌القول به این امر هستند و این بهترین روش برای جلوگیری از قاچاق و تبعیض و ایجاد عدالت می‌باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه بیش‌ از 8 میلیون مهاجر در کشور داریم که همه این‌ها از یارانه‌ها استفاده می‌کردند، افزود: با مردمی ساختن یارانه‌ها دیگر مهاجران نمی‌توانند از یارانه کشور استفاده کنند و انگیزه مهاجرت نیز از بین خواهد رفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای موفق این امر مسئولان باید نظارت کافی داشته باشند تا دیگر کالای غیر اساسی به بهانه گران شدن چند قلم کالای اساسی گران نشود.

 

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: باید جلوی احتکار گرفته شود، چون باعث برهم زدن نظم جامعه خواهد شد.

 

وی همچنین ضمن گرامی‌داشت فتح خرمشهر و سوم خرداد، افزود: خرمشهر را خدا آزاد کرد. 

 

 

کد خبر 1177069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha