کاهش ۳۰ درصدی درآمد سرانه کشور در دهه ۹۰/ سهمیه بنزین خرداد بامداد امشب واریز می‌شود

خاندوزی: تولید خود را به ظرفیت واقعی نزدیک کنید، سهمیه بنزین خرداد بامداد امشب واریز می‌شود، کاهش ۳۰ درصدی درآمد سرانه کشور در دهه ۹۰، پرداخت سود سنواتی سهامداران ۷ شرکت با سجام برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

تولید خود را به ظرفیت واقعی نزدیک کنید

سید احسان خاندوزی با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی  کتاب در محل مصلی تهران از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید و با فعالان حوزه نشر به گفتگو پرداخت.

 

وی در ابتدای  این بازدید در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بررسی مشکلات و موانع حوزه نشر کتاب در چارچوب وظایف و ماموریت‌های وزارت اقتصاد، مقرر شد، زمینه رفع این مشکلات با برگزاری جلسات هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ با سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد ازجمله سازمان امور مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان برگزار شود.

 

وزیر اقتصاد در این بازدید اظهار داشت: در این مقطع زمانی که فضای اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد جدی است، بنده در نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان یک رویداد تاثیر گذار و دارای قدمت و اعتبار در داخل و خارج، حاضر شدم تا در عمل به‌عنوان یک مسوول اقتصادی اعلام کنم ما به نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب در اهمیت اقتصاد و فرهنگ به‌عنوان دو بال محرکه‌ی کشور باور داریم. 

 

خاندوزی افزود: اقتصاد نشر هم به جهت گردش و دور مالی، هم تنوع محصولات و هم تعداد مخاطب بزرگ‌ترین اقتصاد در حوزه فرهنگ است.

 

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد آماده است در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه و مشورت تخصصی، به‌طور خاص تقویت تولید کاغذ، به حرفه‌ای‌تر شدن این اقتصاد و توسعه پایدار آن کمک کند، گفت: به کارخانه‌های تولید کاغذ که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شدند، ولی به تعهدات خود در قرارداد واگذاری عمل نکرده و تولید کاغذ را در شرایط فعلی با تنگنا مواجه کرده‌اند، هشدار می‌دهیم که سال ۱۴۰۱ باید تولید خود را به ظرفیت واقعی نزدیک کنند.

 

سهمیه بنزین خرداد بامداد امشب واریز می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین خرداد خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ بامداد شنبه (یک خرداد) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

 

کاهش ۳۰ درصدی درآمد سرانه کشور در دهه ۹۰

سید محمدهادی سبحانیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در دهه گذشته به دلیل تورم بالا و رشد اقتصادی تقریباً صفر، درآمد سرآنه ما ۳۰ درصد کاهش یافت. لذا امروز ارتقا ‎معیشت مردم اولویت اصلی دولت است. گرچه عادلانه کردن توزیع ‎یارانه‌ها در کوتاه‌مدت قدرت خرید دهک‌های پایین و متوسط را افزایش می‌دهد، ولی راه‌کار اصلی کاهش پایدار ‎تورم است.»

کاهش ۳۰ درصدی درآمد سرانه کشور در دهه نود/ بهبود ‎معیشت مردم اولویت اصلی دولت است

 

پرداخت سود سنواتی سهامداران ۷ شرکت با سجام

محمد باغستانی با اشاره به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار به تمامی ناشران ثبت شده نزد این سازمان مبنی بر پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران گفت: تاکنون مطالبات سنواتی هفت شرکت از طریق سمات به حساب ۳۶۹ هزار سهامدار واریز شده است.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری پردیس (۲ بار، یک مرحله مطالبات سنواتی و در مرحله بعد حق تقدم استفاده نشده)، بیمه حکمت صبا، بیمه نوین، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سیمان درود، بورس انرژی و سرمایه‌گذاری خوارزمی، ناشرانی هستند که سمات سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده سهامداران آنها را پرداخت کرده است.

مدیرعامل سمات خاطر نشان کرد: هم اکنون ۳۸ شرکت نیز در صف تکمیل مدارک برای پرداخت سود سنواتی مطالبات سهامداران خود هستند که امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر این مطالبات را به حساب سهامداران واریز کنیم.

مدیرعامل سمات با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به سهامداران در گرو ثبت نام و احراز هویت تمام سهامداران بازار سرمایه در سامانه سجام است، از سهامدارانی که تاکنون اقدام به ثبت نام و یا احراز هویت در این سامانه نکرده‌اند، درخواست کرد هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت بتواند در سال ۱۴۰۱ سود مجامع و مطالبات سنواتی تمام شرکت ها را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کند.

گفتنی است، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف ایجاد سامانه‌ای یکپارچه، فراگیر و ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند و به باشگاه بزرگ مشتریان بازار سرمایه ملحق شوند.

 

 

 

کد خبر 1177207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha