تجلیل و تقدیر از خانواده اهداکننده عضو در آران و بیدگل

همزمان با ۳۱ اردیبهشت، روز اهدای عضو، از یک خانواده ایثارگر حیات در شهرستان آران و بیدگل تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با ۳۱ اردیبهشت‌ماه، روز اهدای عضو، طی مراسمی با حضور خانواده متوفی مرحوم حسین چراغ سحر و جمعی از خیرین، پزشکان و کارکنان بیمارستان سیدالشهدا(ع) آران و بیدگل، از خانواده ایثارگر حیات در شهرستان آران وبیدگل تجلیل شد.

 

رئیس بیمارستان سیدالشهدا(ع) آران و بیدگل با تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه خانواده مرحوم حسین چراغ سحر گفت: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه است اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال است و این گونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزه های دینی سرچشمه می‌گیرد.


دکتر علی یوسفیان با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم نجات دادن و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسان ها است، خاطرنشان کرد: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

 

رئیس بیمارستان سیدالشهدا(ع) آران و بیدگل خاطرنشان کرد: مرحوم حسین چراغ سحر ۳۶ ساله بر اثر حادثه دچار ضربه مغزی و متعاقب آن مرگ مغزی شد و پس از چندروز بستری در بخش آی سی یو بیمارستان سیدالشهدا ،روز بیست ویکم تیرماه ۱۴۰۰ سرانجام با رایزنی‌ های بعمل آمده، خانواده وی به اهدا اعضای بدن وی ازجمله (قلب،کلیه ،قرنیه هاو ....) رضایت دادند.

 

یوسفیان در خاتمه سخنان خود، رضایت خانواده مرحوم چراغ سحر به اهداء عضو را اقدامی ستودنی عنوان کرد و یادآور شد: تجلیل از خانواده های ارجمند و فداکار در واقع گسترش فرهنگ اهداء عضو جامعه است و این سنت حسنه باید نهادینه شود.

 

در پایان مراسم از خانواده مرحوم چراغ سحر تجلیل شد.

 

گفتنی است مرحوم حسین چراغ سحر،به عنوان اولین اهدا کننده قلب در شهرستان، نامی ماندگار از خود به یادگار گذاشت.

کد خبر 1177645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha