اهمیت بالای سفر رئیس جمهور به عمان/توسعه روابط دیپلماتیک با تمرکز بر همسایگان با قدرت ادامه دارد

توسعه روابط دیپلماتیک با تمرکز بر همسایگان با قدرت ادامه دارد، کاهش میزان کالای قاچاق در سطح عرضه، اهمیت بالای سفر رئیس جمهور به عمان، محوریت مساجد در محلات یکی از راههای جذب حداکثری جوانان است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، توسعه روابط دیپلماتیک با تمرکز بر همسایگان با قدرت ادامه دارد، کاهش میزان کالای قاچاق در سطح عرضه، اهمیت بالای سفر رئیس جمهور به عمان، محوریت مساجد در محلات یکی از راههای جذب حداکثری جوانان است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه دوم خرداد است.

توسعه روابط دیپلماتیک با تمرکز بر همسایگان با قدرت ادامه دارد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «پس از تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر، عمان مقصد پنجمین سفر رییس جمهور؛ توسعه روابط دیپلماتیک با تمرکز بر همسایگان و با محوریت موضوعات تجاری و اقتصادی با قدرت ادامه دارد.»

 

سفر رئیس جمهور به عمان از نظر سیاسی، منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت است

یعقوب رضازاده در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به عمان گفت: کشور عمان یکی از کشورهای دوست،برادر و همسایه ماست که با توجه به موقعیت این کشور می تواند از نظر توسعه روابط اقتصادی برای ما بسیار مهم باشد.

 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد:  عمان در تامین امنیت منطقه و تعامل ایران با کشورهای همسایه همانند عربستان،امارات،قطر،بحرین و عراق نقش مثبتی از خودش ایفا کرده است.
 
 
وی تاکید کرد: سفر ریس جمهور به عمان برای تداوم و تقویت این روابط وهمکاری ها در این مقطع زمانی برای ما بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است .
 

رضازاده با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به عمان از نظر سیاسی،منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت است، خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور با هیات بلند پایه به عمان نشاندهنده اهمیت این سفر برای جمهوری اسلامی ایران است.قطعا اثرات مثبتی برای کشور ما خواهد داشت.

 

محوریت مساجد در محلات یکی از راههای جذب حداکثری جوانان است

سید حسن حسینی نوری، امام جمعه شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد راهکارهای تحقق منویات رهبر انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرانی گفت: مسجد کارکردهای زیاد دارد که از ان جمله کارکردهای عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ، اموزشی، تربیت، نظامی  و .... است، با توجه به کارکردهای بی شمار مساجد چگونه می توانیم برای ترویج کتاب آسمانی که مورد تاکید پیامبر گرامی (ص) با  توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرانی چند اقدام می توانیم انجام دهیم.

 

امام جمعه شهریار افزود: ابتدا اینکه کرسی های تلاوت در مسجد  را مدیریت و برنامه ریزی کنیم و کرسی تفسیر را به صورت هفتگی برگزار کنیم  و همچنین قراعت و تفسیر و حفظ قران از دیگر برنامه های ترویج و تبلیغ قرآن است.

 

وی گفت: برای تحقق منویات رهبر انقلاب در مورد هر مسجد یک پایگاه مهمترین گام این است که در هر مسجد یک مهد قرآن داشته باشیم  ونونهالان در این مهدها آموزش داده شوند.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امام جماعت و هیات امنا و کانون ها ، و تمام اجزا مسجد با همتراز با هدف قرانی باشد اگر شورای فرهنگی در هر مسجد با پشتیبانی هیات امنا فعال شود  ما می توانیم به این هدف برسیم.

 

میزان کالای قاچاق در سطح عرضه به مراتب کمتر از سالهای گذشته است

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی شب گذشته (یکشنبه اول خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در این باره که وضعیت میزان کالای قاچاق در سطح عرضه به چه صورت است، گفت: میزان کالای قاچاق در سطح عرضه به مراتب کمتر از سالهای گذشته است، درخصوص آنچه که کشف می شود پرونده تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار می گیرد و در نهایت به نفع دولت ثبت می شود.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه قانون قبلی ایراد داشت اما در قانون جدید ایرادات برطرف شده است، گفت: ما آمار قاچاق را به روز نداریم زیرا آمار در استان های مختلف متفاوت است .

 

خروجی واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به نفع مردم باشد/دولت باید در حوزه نظارتی واگذاری‌ها حضور جدی داشته باشد

جلال رشیدی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در برنامه میز اقتصاد رسانه ملی درباره واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی دولتی با تاکید بر شکستن انحصار در حوزه صنعت خودرو گفت: باید خروجی واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا به نفع مردم باشد. واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا از گام‌های است که باید خیلی پیشتر برداشته می‌شد.

 

وی با بیان اینکه مسئله اصلی این است که باید در این موضوع انحصار شکسته شود، گفت: یکی از کمک‌هایی که به صنعت خودرو می‌شود می‌توان انجام داد، خصوصی سازی است.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در حوزه نظارتی واگذاری‌ها حضور جدی داشته باشد، ادامه داد: به ویژه مجموعه وزارت صمت که باید کنترلی روی بازار ایجاد کند و با شکستن انحصار، فرصت رقابت ایجاد کند تا بخش خصوصی و خودروساز‌های خصوصی بتوانند کیفیت و تنوع محصول را بالا ببرند که در نهایت رضایت مندی برای مردم به وجود بیاید.

 

وی در این باره که خصوصی سازی چگونه به رفع انحصار کمک می‌کند، تصریح کرد: تجربه بخش خصوصی در حوزه صنعت خودرو نشان داده است این بخش خصوصی بنا به دلایلی خودرویی که در اختیار مردم قرار می‌دهد قیمت آن نسبت به بازار جهانی چند برابر بیشتر است و اگر قرار باشد سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی واگذار شود و همین فرمان و روند پیش روند کار خاصی انجام نشده و تنها دولت از تصدی گری خارج شده است که نتیجه مثبت ندارد.

 

 

 

کد خبر 1177981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha