ضرورت مشخص شدن نقش شاعران در جهاد تبیین/ کنگره ها نیازمند نوآوری هستند

فاتحی گفت: بانوانی همچون عارف زاده قابل تحسین و الگوبرداری هستند و زندگی آنها باید در کتاب های درسی گنجانده شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، فرحروز فاتحی امروز سه شنبه سوم خرداد در برنامه شهر خون و لاله که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی فتح خرمشهر گفت: امیدوارم آن روحیه سلحشوری در آن سال ها در مردم ما حفظ شود، گرامی می داریم روز تشییع پیکر پاک صیاد خدایی مدافع حرم را که از افراد گمنام اما فعال و تاثیرگذار بودند و به دست دشمنان که اعتلای جمهوری اسلامی ایران را نمی خواهند، ترور شد و به شهادت رسید. امیدوارم خداوند این شایستگی و لیاقت را نصیب همه ما کند.

 

مدیر بنیاد آیه های تلاش و ایثار ضمن خیرمقدم به آقای نورانی عنوان کرد: آقای محمدعلی نورانی از پیشکسوتان فتح خرمشهر و همرزمان شهید جهان آرا هستند. خانم سید کبری عارف زده نیز از خانم های فعال و تاثیرگذار در فتح خرمشهر بودند که تاثیر بسزایی در روحیه رزمندگان خرمشهر داشتند. امروز وقتی مطالبی از این بزرگان می شنویم، روحیه می گیریم. خانم عارف زاده در آن زمان 17 سال داشتند و حماسه هایی به وجود آوردند. ایشان قابل تقدیر و الگوبرداری هستند.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم در عرصه های فرهنگی و هنری از کنار افرادی مانند خانم عارف زاده به سادگی نگذریم. مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس یک گنج است. هر زمانی می شود از این گنج برداشت کرد. سالهاست که خانم عارف زاده را می شناسم. حیف است که به عارف زاده ها توجه نکنیم و زندگی آنها را در کتاب نیاوریم. نسل های بعد باید زندگی این عزیزان را بخواهند و بدانند چه اتفاقاتی رقم خورده است.

 

فاتحی با بیان اینکه بنیاد آیه های تلاش و ایثار غیر دولتی است، تصریح کرد: افراد در کنار ما فی سبیل الله کار می کنند. در روند کار افرادی را پیدا کردیم که بدون چشمداشت با ما همکاری کردند. آقای طراوت پور دبیری کنگره شعر زنان عاشورایی را بر عهده دارد. خانم صلیحی از خانم هایی هستند که قبل انقلاب فعال بودند، از زندانیان رژیم ستمشاهی و همسر شهید لبافی نژاد هستند و با ما همکاری دارند.

 

مدیر بنیاد آیه های تلاش و ایثار خاطرنشان کرد: خدا رو شکر می کنیم که در روند کار در این بنیاد افراد بسیار خوبی پیدا کردیم، کارها را تقسیم بندی کردیم. در کنگره شعر زنان عاشورایی شاعران بسیار خوبی را شناسایی کردیم. کنگره شعر زنان عاشورایی هفت دوره برگزار شد. سه دوره در مشهد و سال قبل هم آن را در شیراز برگزار کردیم، ماحصل این کنگره چاپ چندین کتاب بوده است و هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری جهاد را بحث تبیین فرمودند. ما می توانیم از شعر در این حوزه استفاده کنیم زیرا که نسل به نسل در اختیار مردم قرار می گیرد. کمک شود که نشست هایی برگزار شود که مشخص شود شاعران چه نقشی می توانند در جهاد تبیین داشته باشند که نقشه راهی برای فعالیت ها و چگونگی برگزاری کنگره ها داشته باشیم. کنگره ها نیازمند نوآوری هستند که بتوانند به جوانان ما کمک کنند.

 

کد خبر 1178607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha