آواربرداری به دلیل سازه ناپایدار مجاور ساختمان متروپل باید با حساسیت انجام ‌شود

وحیدی با حضور در محل ساختمان متروپل آبادان، با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه امکانات کمبودی نداریم گفت: آواربرداری به دلیل سازه ناپایدار مجاور ساختمان متروپل و محدودویت‌های محیطی باید با حساسیت انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «احمد وحیدی» ظهر امروز (سه‌شنبه 3 خرداد) با حضور در محل ساختمان متروپل آبادان، در جمع خبرنگاران، با تسلیت این واقعه تلخ به ملت ایران، مردم آبادان و خانواده درگذشتگان اظهار کرد: بلافاصله بعد از حادثه همه مسئولان محلی و استانی در محل حضور یافتند و ظرفیت‌های خود را بسیج کردند تا بتوانند این واقعه را مهار و هر چه زودتر کار آواربرداری را آغاز کنند.

 

وزیر کشور افزود: در وهله اول مهم این بود کسانی که زیر آوار مانده‌اند نجات پیدا کنند که تعداد قابل توجهی از هموطنان نجات پیدا کردند اما این آواربرداری با توجه به پیچیدگی‌ها به دلیل سازه ناپایداری که در کنار سازه فروریخته وجود دارد مقداری کار را سخت‌تر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه باید با احتیاط کامل حرکت کرد و هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار هم فرو بریزد از این رو حساسیت خاص و ریسک‌پذیری بالایی دارد اضافه کرد: همه دستگاه‌ها اعم از استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیروهای نظامی و انتظامی، آتش‌نشانی، پالایشگاه آبادان در محل حضور دارند و همه در حال فعالیت جهت نجات جان محبوسان و آواربرداری هستند.

 

وحیدی با اشاره به اینکه صبح امروز نیز تعداد از آتش‌نشانی تهران و برخی استان‌های دیگر به جمع ما پیوستند و کار آواربرداری ادامه دارد تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در محل تجمع نکنند تا نیروهای امدادی به راحتی بتوانند به راحتی کار را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه به طور دقیق نمی‌توان گفت که آواربرداری کی تمام می‌شود، ولی همه تلاش‌ها بر این است که هر چه زودتر بتوانیم عزیزانی را که در برخی طبقات محبوس هستند را پیدا کنیم و نجات دهیم عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاشی که در حال انجام است و سرعت‌بخشی بیشتر، کار را سریع‌تر به پایان برسانیم.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه در زمینه امکانات کمبودی نداریم و امکانات به اندازه کافی در منطقه وجود دارد خاطر نشان کرد: مشکل ما محدودیت محیطی و سازه‌ها هستند که مقداری باید روند کار را با حساسیت دنبال کنیم.

 

کد خبر 1178655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha