سه هزار مددجوی کمیته امداد استان اصفهان خودکفا شدند/جذب حامی برای یتیمان

زارع از خودکفایی سه هزار مددجوی کمیته امداد استان اصفهان در یک سال گذشته خبرداد.

«کریم زارع« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به سیاست خودکفایی کمیته امداد برای مددجویان گفت: این موضوع موجب حفظ کرامت انسانی، خودکفایی و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی شده و فرصت های اشتغال را فراهم می سازد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: سال گذشته سه هزار مددجوی این نهاد با دریافت تسهیلات بانکی خودکفا و از زنجیره حمایتی خارج شدند.

 

وی با بیان اینکه فرصت های اتشغال زایی با آموزش های فنی و حرفه ای و ارائه وام در راستای ایجاد کسب و کار انجام می شود، تصریح کرد: مددجویان پس از ایجاد فرصت شغلی در یک مدت معین باز تحت پوشش خواهند بود تا به وضع مالی خوبی برسند و سپس از دایره حمایت خارج می شوند.

 

به گفته زارع سال گذشته سال گذشته 18 هزار فرصت شغلی در استان اصفهان ایجاد شده که بیش از پنج میلیارد ریال برای آن وام پرداخت شده که با گذشت زمان آن ها به خود کفایی می رسند.

وی یادآورشد: برخی از صاحبان صنایع با دریافت این تسهیلات فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد و از حمایت های کمیته امداد نیز بهره مند می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان و افراد غیرتحت پوشش و دهک های پایین در استان اصفهان برای امسال پیش بینی شده است.

 

جذب حامی برای یتیمان

 

با بیان اینکه 25 هزار کودک نیازمند و یتیم تحت پوشش این نهاد در سراسر استان هستند، تصریح کرد: پنج هزار نفر از آنان بدون حامی بوده و در ماه مبارک رمضان جذب حامی تا حدی انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: کمک به معیشت این کودکان و تامین نیازهای آنان توسط حامیان آنان انجام می شود که هر فرد تا حد امکان می تواند از نیازهای آنان را پوشش دهد.

وی یادآورشد: با توجه به نوع کمک و نیازهای کودکان یتیم و نیازمند ممکن است چند حامی داشته باشند.

کد خبر 1178766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha