خراسان شمالی در شاخص‌های سلامت از میانگین کشوری عقب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شاخص‌های سلامت جایگاه خوبی نداریم و از میانگین کشوری عقب هستیم، گفت: یکی از رسالت های ما این است در شاخص های بهداشتی و درمانی و سلامت به حد مطلوب برسیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سیدجواد پورنقی» روز چهارشنبه (چهارم خرداد) در دومین مجمع سلامت استان، هدف از تشکیل این مجمع را مشارکت و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در مقوله سلامت عنوان کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه 25 درصد اجتماعی‌شدن سلامت به حوزه وزارت بهداشت و درمان مرتبط است و ۷۵ درصد آن به کمک و مساعدت سایر بخش ها بستگی دارد، اظهارکرد: مشارکت همه حوزه ها می تواند در حوزه سلامت متبلور شود.

 

وی با اشاره به اینکه در شاخص‌های سلامت جایگاه خوبی نداریم و از میانگین کشوری عقب هستیم، افزود: یکی از رسالت های ما این است در شاخص های بهداشتی و درمانی و سلامت به حد مطلوب برسیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه جایگاه استان در برخی شاخص‌های سلامت با میانگین کشوری فاصله دارد، گفت: اما در امر واکسیناسیون جزو استان‌های برتر بودیم.

 

«اسماعیل فرجی» فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی  هم در این مراسم با تقدیر از کادر درمان که در ایام سخت کرونا عاشقانه به مردم خدمت کردند، اعلام کرد: امروز در دیگر کارزارها نیز با الگو گیری از آزادسازی خرمشهر می توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

 

وی با تاکید بر این که دشمن به دنبال این است که ما را دچار آسیب کند، عنوان کرد: در بخش های نظامی و ایمنی دشمن نتوانست آسیبی ایجاد کند، اما امروز با تغییر مدام تاکتیک و ابزار به دنبال آن است فکر، اندیشه و باور جامعه را در مسیر خوی شیطانی قرار دهد.

 

در ادامه این مراسم از 70 خیر حوزه سلامت تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1178990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha