شاخص کل بورس افزایش ۸۷۸۸  واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۷۸۸ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۶۸ واحدی به ۲۱ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبهه 4 خرداد) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4922 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 560 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۷۸۸  واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۶۸  واحدی به ۲۱ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۴۸  واحدی، به رقم ۳۸۲ هزار و ۵۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۵۵۶۶ واحدی، عدد ۴۳۶ هزار و ۷۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۴۳۲ واحدی به رقم ۲۶۹ هزار و ۳۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۷۵۹  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار و ۸۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۰۴۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۸۹۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۷۸  هزار و ۱۳۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نماهای تاثیرگذار بر شاخص کل برس صبح امروز نمادهای رمپنا، شپنا، شستا، شبندر، شتران به ترتیب با 987، 562، 322، 265، 251 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، سآبيك - سيمان آبيك، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان و قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، رمپنا، اخابر، شبریز و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فخوز و فارس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ونیرو(سرمایه‌گذاری‌نیرو ) با ۶  درصد رشد و پس از آن، نمادهای غبشهر، غمارگ، وتوکا و والبر بود. همچنین نماد معاملاتی شوینده(مدیریت صنعت شوینده ت.ص.بهشهر) با ۴.۴۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سدشت، کفپارس، کترام و غدام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۱۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۹۸ هزار و ۳۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1179007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha