انتقال پیام شهدا یک وظیفه دینی/ دشمن در مقابل نفوذ معنوی انقلاب شکست خورد

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه انتقال پیام شهدا به نسل های آینده یک وظیفه دینی است، گفت: دشمن با وجود اعمال تحریم ها و هجمه های فرهنگی نتوانسته جلوی نفوذ معنوی انقلاب اسلامی را بگیرد و روز به روز گسترده تر می شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد مروی» شامگاه (۴ خرداد) در یادواره شهدای روحانی طبس اظهار داشت: خون شهدا پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شده و باعث رشد و نمو آن شده است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اينکه تکریم شهدای روحانی یک وظیفه اخلاقی است، گفت: اگر کسی به ما خدمتی می کند ما موظف هستیم که از زحمات آنان قدردانی کنیم و شکرگذاری و قدردانی از بندگان خوب خدا مساوی با شکرگذاری به درگاه خداوند است.

 

وی در ادامه بیان کرد: یاد و خانواده شهدا را تکریم کنیم و به لحاظ اخلاقی و انسانی باید یاد شهدا و خط و فکر آنان را زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه خط شهدا همان خط اسلام اصیل و امامت است، افزود: اجرای یادواره ها و زنده نگه داشتن و ترویج روحیه فداکاری و ایثار برای دین و مکتب است.

 

وی ادامه داد: پیام مهم این یادواره ها این است که جامعه برای زنده ماندن باید به فداکاری و ایثار در خود توجه داشته باشد و اگر این موضوعات در آن وجود نداشته باشد یک کالبد بی روح و بدون حیات خواهد بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه انتقال پیام شهدا به نسل های آینده یک وظیفه دینی است، گفت: شهادت یک نشان است و حتی در کلام اهل بیت(ع) به آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام مروی در خصوص نقش روحانیون در تاریخ اسلام عنوان کرد: در کتاب علامه امینی از ۱۵۰ تن از علمای شیعه یاد شده که در راه اسلام به شهادت رسیده اند و در هر عرصه ای روحانیت متعهد نقش آفرین بوده است و در صحنه های مختلف نسبت به سایر اقشار پیشتاز بوده است.

 

وی با بیان اینکه امروز خاطرات تلخی از داعش مولود ناپاک وهابیت در اذهان داریم، افزود: همان طور که در حمله وهابیت به نجف اشرف بسیاری از علما و روحانیون را به شهادت رساندند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نصرت الهی آن است که از عقل و دانش هم استفاده کنیم، ادامه داد: در عرصه نظامی خداوند کسانی که به حق هستند را عنایت می کنند اما باید از ابزار، دانش و تاکتیک های نظامی هم بهره ببریم.

 

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با این عظمت توسط یک استاد اخلاق، فیلسوف یعنی امام راحل شکل گرفت و هنوز دامنه نفوذ معنوی و پیام انقلاب اسلامی در حال گسترش است و فلسفه غرب را به چالش کشیده است.

 

وی در ادامه گفت: دشمنان هنوز نتوانسته اند جلوی نفوذ انقلاب اسلامی را با وجود اعمال این همه تحریم و هجمه فرهنگی بگیرند و روز به روز بر دامنه دشمنی خود می افزایند.

 

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه محوری و اصلی استکبار را مورد هدف قرار داده است، افزود: با عنایت الهی دامنه انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان (عج) گسترده تر خواهد شد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه روحانیت حرکت آفرین است، گفت: روحانیت در صحنه های مختلف جهت خدمت به مردم جز پیشتازان اجتماعی بودند و اکنون نیز زمان خدمت به مردم است و دردهای مشکلات مردم را کاهش دهید.

 

 

کد خبر 1179179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha