احیا موقوفات در شهر خاکعلی با تبدیل به احسن زمین های اوقافی

حجت الاسلام مجیدی از احیا موقوفات در شهر خاکعلی با تبدیل به احسن زمین های اوقافی خبر داد و گفت: با این اقدام هم مردم از این تعارض منافع که با موقوفه دارند، رهایی یافته و املاک در اختیارشان قرار می گیرد و هم موقوفه احیا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» امروز (پنجشنبه 5 خرداد) در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای نحوه تبدیل به احسن شدن زمین های اوقافی شهر خاکعلی بیان کرد: امروز جلسه خوبی در شهر خاکعلی با حضور آقای سیاهکلی مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار آبیک و بخشدار و شورای اسلامی شهر خاکعلی به منظور تکمین به مقررات وقف و تبدیل به احسن پلاک خاکعلی برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: سالیانی است که تمکین به مقررات وقفی رخ نداده و کمتر از 9 تا 10 درصد متصرفان اراضی در این شهر، یکبار رابطه استیجاری با موقوفه برقرار کرده اند و متأسفانه حقوق موقوفه در این شهر احیا نشده بود.

 

وی عنوان کرد: امروز جلسه خوبی برگزار شد و بنا شد کارگروهی مانند شهر بیدستان در اینجا هم تشکیل شود و دفتری هم در شهرداری خاکعلی به این امر اختصاص داده شد تا ان شاالله تصرفات همه افرادی که در شهر خاکعلی چه در بافت شهری و چه در اراضی کشاورزی حضور دارند، مشخص شود و قیمت گذاری شود.

 

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: ان شاالله بعد از دریافت مجوز رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تبدیل به احسن این پلاک تا پایان سال با همراهی مردم تبدیل به احسن پلاک انجام می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با این اقدام هم مردم از این تعارض منافع که با موقوفه دارند رهایی یافته و املاک در اختیارشان قرار می گیرد و هم موقوفه بعد از دهه ها که حقش از بین رفته و متأسفانه احیا نشده است، احیا شده و از محل درآمد، به نام واقف و با نیات واقف خیراندیش ما به ازایی تهیه می شود و از این پس ان شاالله بتوانیم در مسیر احیای موقوفه قدم های خوبی را برداریم.

کد خبر 1179276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha