فساد گسترده عامل بروز حادثه تلخ آبادان/لغو یک‌جانبه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا؛ نمونه‌ای از تأثیر سیاست بر ورزش

فساد گسترده عامل بروز حادثه تلخ آبادان، هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته‎ تحت تعقیب قرار می‌گیرد، لغو یک‌جانبه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا؛ نمونه‌ای از تأثیر سیاست بر ورزش برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، فساد گسترده عامل بروز حادثه تلخ آبادان، هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته‎ تحت تعقیب قرار می‌گیرد، لغو یک‌جانبه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا؛ نمونه‌ای از تأثیر سیاست بر ورزش از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه هفتم خرداد است.

فساد گسترده بین پیمانکار، سازنده، ناظر و دستگاه های ارایه مجوز باعث‌ بروز حادثه تلخ آبادان شده است

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه فساد گسترده بین پیمانکار، سازنده، ناظر و دستگاه های ارایه مجوز باعث‌ بروز حادثه تلخ آبادان شده است، گفت: متاسفانه در ساخت و ساز ساختمان متروپل آبادان فساد گسترده بین پیمانکار، سازنده، ناظر و دستگاه های ارایه مجوز را شاهد هستیم که به این فاجعه بد و غیرقابل تحمل و همچنین رنج و درد مردم خونگرم آبادان و منطقه منجر شد و البته با اتخاذ تصمیمات مناسب و برخورد قاطع و بدون اغماض با تمام خاطیان و‌ مقصران، منبعد نباید شاهد تکرار اینچنین حوادثی در کشور باشیم.

 

وی با اشاره به دستورات رئیس جمهور و ابلاغ کتبی و پیگیری های مقام معظم رهبری از روز اول حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان برای رسیدگی به وضعیت مصدومان، نجات بازماندگان و عملیات آواربرداری، تاکید کرد: تمام امکانات و تجهیزات از همان روز اول بسیج شدند و امروز هم به دستور رئیس جمهور برای بازدید میدانی از نحوه عملیات آواربرداری و کمک به حادثه دیدگان در این منطقه حاضر شدیم و طبق بررسی ها و گزارشات ارائه شده در حال حاضر کمبودی در زمینه امکانات و تجهیزات امدادی و خدمت رسانی در منطقه وجود ندارد.

 

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه وزیر کشور و استاندار خوزستان و تمامی دستگاههای دولتی و امدادی و مردمی از ابتدای این حادثه حضور فعالانه و شبانه روزی داشته اند، گفت: تمام دستگاه ها تا پایان عملیات آواربرداری و جست و جوی افرادی که احتمال می رود در زیر آوار زنده مانده و یا جان خود را از دست داده اند با قوت و تمام توان حضور خواهند داشت و امیدواریم ظرف دو روز آینده عملیات در این منطقه پایان یابد.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه در این حادثه تاکنون ۲۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و برخی از مصدومان از بیمارستان مرخص شده و حال مصدومان بدحال نیز رو به بهبودی است، گفت: حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان با حوادث مشابه در کشور از جمله پلاسکو قابل مقایسه نیست و به دلیل بافت منطقه و وضعیت نامناسب ساختمان با عملیات و کار بسیار پیچیده ای در جست و جو و آواربرداری مواجه هستیم.

 

هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته‎ تحت تعقیب قرار می‌گیرد

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور شب گذشته (جمعه ۶ خرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره حادثه متروپل آبادان گفت: تکلیف حکم و میزان قصور دادستان آبادان را در حادثه ریزش برج متروپل اعلام می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر دستگاهی که در موضوع حادثه متروپل مقصر بوده است تحت پیگرد قرار خواهد گرفت، گفت: هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته‎ تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

 

دادستان کل کشور با اشاه به اینکه هنوز از میزان تقصیر دادستان آبادن مطلع نیست، گفت: اما پیگیر نقش او هستیم و قطعا در برخورد با دادستان، بازپرس و دادیار در صورت مقصر بودنشان کوتاهی نخواهیم کرد.

 

لغو یک‌جانبه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا؛ نمونه‌ای از تأثیر سیاست بر ورزش

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در یادداشتی با عنوان «اولویت سیاست بر ورزش و حقوق بشر!» نوشت:

«خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج! حکایت این روزهای آزادی و حقوق بشر در غرب شده است. مثال‌های ورزشی در نگاه و استفاده سیاسی از حقوق بشر این روزها پرحاشیه بودند. "ادریسا گانا" بازیکن پاری‌سن‌ژرمن به دلیل حاضر نشدن در مسابقه حمایت از همجنس‌گراها از سوی رئیس‌جمهور فرانسه و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این کشور مورد عتاب و سرزنش قرار گرفت؛ به بهانه حقوق بشر!

لغو یک‌جانبه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا، نمونه دیگری از تأثیر سیاست بر ورزش در عین ادعای آزادی و نفی سیاست در ورزش است. تحریم ورزشکاران رشته‌های ورزشی مختلف روسیه از سوی فدراسیون‌های جهانی هم یک نمونه اخیر دیگر از همین برخوردهای سیاسی است. جایی که اقدام مشابهی در خصوص سایر کشورهای آغاز کننده جنگ یا حتی کشورهای متهم به نسل کشی و سایر اقدامات تروریستی انجام نمی‌شود.

وقتی حقوق بشر بر پایه‌های درست انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی بنا نشده باشد، وقتی حقوق بشر بیش از آنکه حق‌مدار باشد، سیاست‌زده باشد؛ مانند مورد ادریسا گانا انسان‌ها را به‌خاطر کار درست هم سرزنش می‌کند و آن‌ها را از حقوق شهروندی و آزادی‌های اساسی محروم می‌کند. نقض آزادی به بهانه آزادی و نقض انسانیت با دستاویز حقوق انسان، مصادیق متعدد دیگری هم در غرب دارد. یک نمونه دیگر آن اهانت بی‌شرمانه به کتاب مقدس بیش از ۲ میلیارد مسلمان در سوئد با حمایت رسمی دولت این کشور آن هم به بهانه آزادی بیان است!»

 

شماره جدید خط حزب الله با عنوان " انقلابی بمانید" منتشر شد

شماره‌ سیصد و چهل و دوم هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «انقلابی بمانید» منتشر شد. خط حزب‌الله در سالروز شهادت امام صادق (ع) در سخن‌هفته خود با عنوان «جریان سازی برای برپایی حکومت اسلامی»، مروری بر سیره مبارزاتی آن امام همام داشته است.

خط حزب‌الله به مناسبت دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب، مروری بر ۲۰ توصیه مهم رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس یازدهم برای انقلابی ماندن، داشته است.

شماره‌ این هفته‌ خط حزب‌الله به روح مطهر شهید صیاد خدایی تقدیم می‌شود.

 

ابلاغ پیام تبریک و تسلیت رئیس جمهور به خانواده شهید صیاد خدایی

حجت الاسلام صالحی عصر جمعه ۶خرداد جهت ابلاغ سلام و تبریک و تسلیت رئیس محترم جمهور و هیئت دولت در منزل شهید صیاد خدایی حضور یافت.

 وی در این دیدار صمیمی خطاب به همسر، فرزندان و برادر شهید گفت: با پیوستن این شهید به خیل شهیدان، مسیر انقلاب و ارزشها باشکوه‌تر، مقتدرتر و مستحکم‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و نسل نو انقلاب در رکاب رهبری معظم با الهام از این شهدای عزیز آنگونه که در اجتماع عظیم دیروز نسل جوان و نوجوان در وزرشگاه آزادی و همچنین تشییع باشکوه شهید صیاد خدایی ثابت کردند با الگو از صبوری و ایثار شما خانواده معزز شهدا، همچنان پای ارزشها وانقلاب ایستاده‌اند.

 حجت‌الاسلام صالحی خطاب به عاملان و آمران این ترور اظهار داشت: ضعف و استیصال دشمنان ملت ایران در نبرد رو در رو با جبهه مقاومت و عصبانیت از همراهی مردم با نظام و دولت انقلابی، کوردلان را بر آن داشته تا خوی درندگی و ذلت خود را نشان دهند و دستشان به خون پاک یکی دیگر از فرزندان انقلاب آلوده شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه در هیچ جای دنیا ترور نشان پیروزی و برتری نیست، تاکید کرد: پسمانده‌های نظام استکبار و وابستگان گروه‌های تروریستی و تکفیری با ترور شهید سرافراز صیاد خدایی نشان دادند که در برابر جبهه مقاومت زبون وشکست خورده هستند و با اینگونه تلاشهای مذبوحانه خود سعی میکنند به جسم بی‌رمق نظام استکبار و اسرائیل در حال نابودی، جانی مجدد بدمند که البته سخت در اشتباهند چرا که شهادت شهید صیادها ، نه تنها خدشه‌ای در مسیر انقلاب و ارزشها و جبهه مقاومت ندارد بلکه خون این عزیزان همچون شمع پرفروغ چراغ هدایت است و موجب رویش نسل جوان و نوجوان خواهد شد.

وی در پایان این دیدار که مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ، مدیرکل بازرسی استانداری تهران و برخی مدیران نهاد ریاست جمهوری ایشان را همراهی کرده بودند؛ وصیت شهیدان را خدمت خالصانه به مردم عنوان وابراز امیدواری کرد در این برهه حساس همه مسئولین در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، با الگو گرفتن از راه نورانی شهدا در مسیر خدمت به مردم تلاش مضاعفی را خواهند داشت.

 

 

کد خبر 1179666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha