دستگاه تعلیم و تربیت نقش اساسی در تربیت نیروی انقلابی دارد

حجت الاسلام حسینی نسب به نقش اساسی آموزش و پرورش در تربیت نسل انقلابی پای کار اشاره کرد و تاکید کرد: از وزارت تا ریاست همه باید در نهاد تعلیم و تربیت انقلابی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در آیین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه، جایگاه آموزش و پرورش را به دلیل ارتباط با معلمان و دانش آموزان حساس و مهم دانست و با تجلیل از معلمان و با بیان اینکه همه تحصیلکرده ها مدیون معلمان هستند، افزود: معلم یک عنصر مؤثر در آموزش و پرورش و شخصیت دانش آموزان هستند.

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، دانش آموزان را امانت خدا و مردم در مدارس و نزد معلمان دانست و با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت، گفت: در آموزش و پرورش باید تزکیه و تعلیم با هم پیوند عملی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ارزش علم به تزکیه است و تعلیم مقدم بر تزکیه و تهذیب است، گفت: پرواز دانش آموزان با دو بال تعلیم و تربیت محقق می شود.

 

حسینی نسب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و افزود: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است و برنامه ریزی باید بر اساس این سند باشد.

 

امام جمعه سلطانیه به نقش اساسی آموزش و پرورش در تربیت نسل انقلابی پای کار اشاره کرد و تاکید کرد: از وزارت تا ریاست همه باید در نهاد تعلیم و تربیت انقلابی باشند.

 

وی با تاکید بر همکاری و همراهی نهادها و ادارات فرهنگی، از تعامل و همراهی دکتر زمانی با نهاد نماز جمعه و برنامه های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در مدارس تشکر و تداوم آنها تاکید کرد و با بیان اینکه من در انتصاب دخالتی نمی کنم و البته اگر نظر مشورتی بخواهند، نظرم را می گویم، گفت: همه باید از کسی که طی مراحل قانونی به مسئولیتی انتخاب می شود، حمایت کنند.

 

امام جمعه سلطانیه با تبریک و آرزوی توفیق به سید مهدی آقامیری رئیس جدید آموزش و پرورش و با بیان اینکه امروز یک مهدی تکریم و مهدی دیگر هدایت آموزش و پرورش را برعهده می گیرد، گفت: دکتر مهدی زمانی رئیس سابق و سید مهدی آقامیری رئیس جدید آموزش و پرورش هر دو معلم و فرزند سلطانیه هستند.

کد خبر 1180016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha