کاهش ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۲۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۳۲ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۶۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 8 خرداد) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 7103 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 546 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۲۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۳۲ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۶۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۷۳۶ واحدی، به رقم ۳۷۵ هزار و ۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۷۶۹۴ واحدی، عدد ۴۲۴ هزار و ۸۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۷۴۲ واحدی به رقم ۲۶۱ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۵۲۵۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۳۶۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۸۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۰۰۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، خودرو، حکشتی، شپنا، شستا، فملی، خساپا به ترتیب با 1180، 638، 580، 526، 453، 402، 398 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

کد خبر 1180334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha