فعالیت ۱۰۸ مدرسه سیار عشایری/ ۱۰۹ مدرسه کمتر از ۵ دانش آموز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، با بیان اینکه ۲۵۰ مدرسه عشایری با ۶هزارو ۵۰۰ دانش‌آموز در استان فعال است، گفت: ۱۰۸ مدرسه سیار عشایری هم در استان فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «ابوالقاسم اکبری» ظهر امروز دوشنبه (9 خرداد) در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه 186 هزارو 575 دانش آموز و 20 هزار نوآموز در سطح دوهزارو ۳۸ آموزشگاه تحصیل می کنند، افزود: 250 مدرسه عشایری با 6هزارو 500 دانش آموز و ۱۰۸ مدرسه سیار عشایری هم در استان فعال است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به پراکندگی بالای روستاها، به فعالیت هشت مدرسه با یک معلم اشاره کرد و گفت: 109 مدرسه هم زیر پنج دانش آموز دارد.

 

اکبری، بزرگترین اقدام دولت در شرایط بعد از کرونا را بازگشایی مدارس اعلام کرد و افزود: طی 45 روز گذشته برای جبران یادگیری دانش آموزان طرح هایی همچون معلمان جهادگر، خادمیاران رضوی و معلمان ایثارگر اجرایی شد.

 

وی همچنین از تشکیل قرارگاه سند تحول بنیادین در استان و قرارگاه تربیتی که هم در حال شکل گیری است، خبر داد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، از فعالیت ۱۶۸مدرسه کانکسی با 408 کلاس درس در استان هم خبر داد و گفت: مدارس دو نوبته در استان به ویژه در بجنورد زیاد است به طوری که از 215 مدرسه فعال در بجنورد، 194 مدرسه دو نوبته است.

 

وی به پایین بودن سرانه فضای آموزشی هم اشاره کرد و افزود: سه اردوگاه شهید چمران در بجنورد، شهید مطهری در اسفراین و امام حسن(ع) در شیروان در دست ساخت است که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

اکبری، ساختمان اداری آموزش و پرورش استان را از دیگر نیازمندی ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 220 نفر از پرسنل اداری این دستگاه در مدارس مستقر هستند.

 

«امین فلاح» مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خراسان شمالی هم با بیان اینکه خراسان شمالی دارای هزار و ۵۵۰ مدرسه با هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس است، افزود: ۱۱.۲ درصد از فضاهای آموزشی استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

 

وی با اشاره به سفر استانی رییس جمهوری به استان، اظهار داشت: در راستای این سفر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته و کانکسی پیش بینی شده است.

 

فلاح در خصوص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری هم بیان کرد: اعتبارات مصوب شده در قالب این سفر ۱۱۹ میلیارد تومان بود که با پیگیری های صورت گرفته این مبلغ به 333 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به خراسان شمالی ضمن افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه عدالت شهر بجنورد و دیدار با نماینده ولی فقیه، در افتتاحیه پروژه شهر آوا در شهرستان مانه و سملقان هم حضور می یابد.

 

 

کد خبر 1180565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha