مشارکت بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی/ توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مصادیق امر به معروف است

اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام با حضور حجت الاسلام حاتمی، دبیر این ستاد در استان ایلام و «سمیه حیدری»، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام در این نشست، با تقدیر از زحمات مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: تشریک مساعی این مجموعه که با روحیه جهادی و انقلابی سعی در ترویج، تبیین و همگانی نمودن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را دارند ستودنی است.

 

حجت الاسلام« محمود حاتمی» تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه بالایی در سطح کشور برخوردار است و مقام معظم رهبری در راس آن قرار دارند که با حفظ نظارت بر عملکرد آن، امر و فعالیت و پی گیری اجرایی اش را به  آیت الله  صدیقی، امام جمعه موقت  تهران تفویض نموده اند و این موضوع نشان از اهمیت این ستاد در امر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

وی گفت: در ستاد اجرایی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و در امور اجرایی آن منطق برادری جای ساختارهای خشک و بی روح سازمانی را گرفته است و کار انقلابی و جهادی سرلوحه آن است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام افزود: حضور جوانان با سلایق گوناگون در سلسله مراتب ستاد استان ایلام در کنار تجارب ارزنده بزرگان و پیشکسوتان، نشانه از پویایی و سرزندگی این مجموعه است و عمل بر مبنای رویکردهای نوین توام با احترام به شخصیت افراد و طرز تفکر و سلایق جامعه هدف، از اصول اساسی و مورد توجه در این ستاد  است.

 

حجت الاسلام حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: برنامه های فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مصادیق امر به معروف و سوق دادن انسان از جهل به سوی دانایی و قدم مهمی در ریشه کنی منکرات جامعه بوده و خوشبختانه رویکرد نوین کتابخانه های عمومی در این زمینه امیدوار کننده می باشد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام یادآور شد: هدایت مردم به سوی معروف، زمینه ایجاد آرامش و هدفمندی در زندگی شخصی و اجتماعی آنها است و این امر باید در بین مردم تعمیق یابد.

 

وی یادآور شد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر از دایره تنگ نظری برخی که آنرا محدود به یک سری اصول خشک و بی روح  و رفتارهای خشن و تکراری می کنند، بسیار فراتر است، که در متن آن علاوه بر حفاظت از حدودات اخلاقی جامعه، صیانت از منابع و امکانات عمومی و هوشیاری در برابر سوء استفاده نااهلان را نیز شامل می شود.

 

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این جلسه، اظهار کرد:  کتابخانه های عمومی به عنوان دستگاههای فرهنگی خدمت رسان تعاملات گسترده ای با اقشار و طیف های مختلف مردم دارند.

 

« سمیه حیدری» افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه مهمترین وظیفه سازمانی کتابخانه های عمومی است و در جهت نیل به این اهداف تحولات ساختاری و موضوعی گسترده ای در این مجموعه براساس نیازهای مردم و مخاطبان، شکل گرفته است.

 

وی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در راستای مسئولیت اجتماعی خود برنامه های شاخصی مانند برنامه عصر شعر «طلوع سرخ» با مضمون شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، روایت مادری با رونمایی از کتاب «لحظه های ناگزیر» با محتوای زندگینامه شهید احمد کرمی اولین شهید فرهنگی استان، بزرگداشت نظامی شاعر بزرگ ایرانی، شب شعر فردوسی شاعر حماسه سرای بزرگ، با همکاری ادارات و دستگاههای فرهنگی و آموزشی برگزار نموده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ابراز کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت بیش از 14 هزار و 500 نفر و 240 برگزیده استانی و ملی و همچنین برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در چارچوب محافل ادبی کتابخانه های عمومی و رونمایی از آثار نویسندگان استانی، گوشه ای از فعالیتهای فرهنگی این مجموعه است که در کنار وظایف ذاتی خود و در راستای کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه انجام داده است.

 

وی با تاکید بر ادامه و گسترش برنامه های فرهنگی، گفت: کار در حوزه کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به سمت مطالعه مفید از مصادیق امر به معروف هستند و کتابخانه های عمومی با تمام ظرفیتهای خود در جهت تحقق اهداف و برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تلاش خواهند کرد.

 

گفتنی است، در این جلسه بر اجرای شاخص های عفاف و حجاب که اخیرا جهت اجرا به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده تاکید گردید و در این راستا مدیر کل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان آمادگی خود را جهت گسترش همکاریها مخصوصا در برگزاری دقیق برنامه های قرارگاه ۲۱ تیر، با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اعلام  کردند.

کد خبر 1180580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha