ولایت و ولایتمداری، شاخصه اصلی دهه کرامت است

امام جمعه اسفراین در نشست شوراي هماهنگي دهه کرامت این شهرستان، موضوع ولایت و ولایتمداری را شاخصه اصلی دهه کرامت خواند و تلاش برای توجه و تبیین ضرورت جایگاه ولایت در زندگی جوانان را مورد توجه قرار داد و کاری ویژه در این ایام نام برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمين «سيدمحمد موسوي» امام جمعه اسفراین امروز دوشنبه (9خرداد) در نشست هماهنگی برنامه های دهه کرامت،  به اهمیت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه به دلیل اینکه منتسب به حضرت امام رضا(علیه السلام) و نیز حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است از ویژگی ارزشمندی برخوردار بوده و ضرورت دارد تا با بهترین برنامه ها این دهه نکو داشته شود.

 

وی با عنوان اینکه تلاش کردیم در این عرصه اتفاقات خوبی رقم بخورد،  از نشست اخیر خود با حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این راستا تفاهمنامه و قراردادی با معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی منعقد شد که بر این اساس بعد از 30 سال درآمدهایی که در این سالها  مسکوت مانده را آزاد و بتوانیم هزینه کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در این راستا قرارداد هبه مقام معظم رهبری تنظیم شد و پس از این نیز ضمن اجرای این مهم و پرداخت درآمد موقوفات برای اسفراین، معوقات درآمد ها نیز پرداخت می شود.

 

وی با عنوان اینکه تنها «کار معرفتی» ماندگار است و دیگر کارهای اثرگذار را به دنبال خود دارد، توصیه کرد: تمام برنامه های عنوان شده خوب و ارزشمند است وهمانطور که حضرت آقا در جهاد تبیین نیز شناخت ائمه اطهار(علیهم السلام) و سیره و روش زندگی آن بزرگواران را مورد توجه قرار داده اند، باید تلاش شود تا دهه کرامت زمینه آشنایی و شناخت دقیق امام هشتم(علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان برای نوجوانان و جوانان فراهم شود.

 

امام جمعه اسفراین، توجه به نوآوری و ارائه کارهای جدید اثر بخش، معرفی ائمه اطهار(علیهم السلام)  به عنوان الگوی ارزشمند زندگی برای جوانان و نوجوانان را نیز در این راستا خواستار شد و افزود: با برنامه ریزی فعالیت های معرفتی و شناختی، دیگر نسل جدید به سمت الگوهای بیگانه و مخرب  نخواهند رفت و آسیب های رفتاری و اجتماعی را مشاهده نخواهیم کرد.

 

وی موضوع ولایت و ولایتمداری را شاخصه اصلی دهه کرامت خواند و تلاش برای توجه و تبیین ضرورت جایگاه ولایت در زندگی جوانان را مورد توجه قرار داد و کاری ویژه در این ایام نام برد.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین از مسئولان خواست تا با مشارکت و حمایت از برنامه های دهه کرامت زمینه اجرای فعالیت های ارزشمند و بنیادین را فراهم آورند.

 

کد خبر 1180748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha