مدارس دولتی حق دریافت هیچگونه وجه اضافی برای ثبت نام دانش آموزان ندارند

سیاهکلی مرادی گفت: مدارس دولتی به جز هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان که مبلغی در حدود ۹۰ هزار ریال می شود نباید هزینه یگری از اولیاء دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «نقی سیاهکلی مرادی» شب گذشته (دوشنبه 9 خرداد) در گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: یکی از فرایندهای مهم در آموزش و پرورش بحث ثبت نام دانش آموزان است که که در خصوص مقاطع ابتدایی ثبت نام از سه شنبه 10 خرداد آغاز می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: خانواده ها حدود 2 ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام فرزندان شان اقدام کرده و با مراجعه به نزدیک ترین واحد آموزشی و ارائه مدارک هویتی، فرزند خود را در واحد آموزشی ثبت نام کنند.

 

وی عنوان کرد:  برای ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی ارائه کارت واکسن، چند قطعه عکس و کپی مدارک هویتی لازم است و در خصوص مدارس شاهد ویژه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگر متقاضیان باید در سامانه شاهد ثبت نام کند و در خصوص مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هم پذیرش از طریق آزمون امکان پذیر است.

 

سیاهکلی مرادی در خصوص هزینه ثبت نام در مدارس دولتی اظهار کرد: مدارس دولتی به جز هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان که مبلغی در حدود 90 هزار ریال می شود نباید هزینه یگری از اولیا دریافت کنند و در صورت گزارش موارد تخلف با مدیران مدارس برخورد می شود.

 

وی گفت: همچنین مدارس دولتی حق هیچگونه مصاحبه و آزمون برای ثبت نام دانش آموزان را ندارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در مقطع متوسطه اول هم ثبت نام از 30 خرداد و متوسطه دوم از 10 تیر ماه آغاز می شود و ثبت نام کتب درسی هم آغاز شده و تا 2 هفته دیگر ادامه دارد.

کد خبر 1180838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha