طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۱۶ پایگاه سنجش کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان پنجم تیرماه در ۱۶ پایگاه سنجش کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 1402-1401، که صبح پنج شنبه 12 خرداد ماه به منظور برنامه ریزی و تمهید مقدمات اولیه و تعیین زمان شروع فعالیت پایگاه های سنجش در سال جاری برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت برنامه سنجش برای خانواده‌ها، حساسیت آن و ضرورت دقت در اجرا و جلب رضایت مندی والدین، یکی از اقدامات ضروری را برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی عنوان کرد.

 

وی به اهداف سنجش و آثار و نتایج این برنامه پرداخت و تشخیص و شناسایی به موقع، ارزیابی وضعیت آمادگی نوآموزان و کمک به بهبود کیفیت آموزشی را از اهم اهداف این برنامه عنوان و بر تکریم خانواده ها و اطلاع رسانی دقیق و مناسب نتایج سنجش تاکید کرد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با بیان اینکه باید نظارت دقیق و لازم بر فعالیت پایگاه‌ها سنجش و تیم‌های کاری صورت گیرد، خواستار فضا سازی مناسب و ایجاد مکانی شاداب برای استقبال از نوآموزان در پایگاه‌های سنجش شد و گفت: آراستگی و با نشاط بودن محیط ، باعث ایجاد آرامش و ثبت لحظات خوش و خاطره انگیر می‌شود.

 

وی افزود: پاسخگویی به موقع به مراجعین و حضور منظم عوامل و دست اندرکاران به منظور ارائه خدمات به ارباب رجوع مورد انتظار و تاکید است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان از اهتمام و تلاش دست‌اندرکاران برنامه سنجش در آموزش و پرورش استثنایی و همکاری دستگاه‌های همکار از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی و صدا و سیمای مرکز کردستان در اجرای این برنامه ارزشمند تشکر و ابراز امیدواری کرد زحمات و تجارب سال های گذشته منجر به ارائه خدمات مطلوب در سال جاری شود.

 

ذکایی معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کردستان نیز در این نشست ، هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و با اشاره به تعامل دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش، از آمادگی این دستگاه در اجرای این برنامه به روال سال های خبر داد و عملکرد استان را مطلوب ارزیابی کرد.

 

غلامعلی کرمی نیاز معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه آموزش و پرورش دانش آموزان باید مبتنی بر تفاوت های فردی باشد، اجرای برنامه سنجش را در همین راستا عنوان کرد و خواستار استفاده از مربیان با تجربه در اجرای این برنامه شد.

 

نادر منصوری رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان از همکاری دانشگاه علوم پزشکی به عنوان شریک همراه و پای کار در اجرای برنامه های آموزش و پرورش تشکر کرد و با بیان اینکه آمار و نتایج استخراج شده در برنامه سنجش می تواند مبنای تصمیم گیری های این حوزه باشد، گفت: مراقبین سلامت مدارس نیز آمادگی دارند در اجرای برنامه همکاری و تجارب خود را در اختیار برنامه بگذارند و اداره سلامت و تندرستی نیز برای تجهیز اولیه پایگاه های سنجش آمادگی دارد.

 

هم چنین در این نشست نمایندگان امور اجتماعی استانداری و اداره کل بهزیستی نیز آمادگی خود را برای اجرای برنامه سنجش اعلام کردند.

 

در پایان این نشست بعد از بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای مطلوب برنامه سنجش، اعلام شد تعداد 16 پایگاه سنجش در سال جاری در سطح استان پیش بینی شده است و نوبت دهی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو به ورود به دبستان با فعالیت سامانه از 26 خرداد ماه جاری آغاز و ضمن برگزاری مراسم افتتاحیه سنجش در تاریخ یکم تیرماه، فعالیت پایگاه های سنجش به صورت رسمی از تاریخ پنجم تیرماه 1401 در استان آغاز شود.      

کد خبر 1181869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha