لزوم توجه به ارزش های فرهنگی مکتب انبیای الهی/ مسجد پیوند زمین با آسمان است

آیت الله عبادی با بیان اینکه ارزش های فرهنگی مکتب انبیای الهی در جامعه رشد می کند، گفت: کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی در جبهه دشمن حرکت می کنند بدانند که دین و ایمان و وجدان خود را ارزان می فروشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (12 خرداد) در  دیدار با ائمه جماعات مساجد شهر بیرجند اظهار داشت: هر شی یک ارزش دارد و هر ارزشی از یک معیاری برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: انسان خلقتا یک موجود فرهنگی است لذا در عین حال که صدها هزار موضوع در زندگی انسان حقیقت و ضرورت دارد اما فقط بُعد فرهنگی به آنان جهت می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه بعثت پیامبران هم یک کار فرهنگی محسوب می شود، افزود: حقیقت دین خدا یک فرهنگ است و این موضوعات نشان می دهد که انسان می تواند یک ارزش فرهنگی برسد و در راستای ارزش های فرهنگی مکتب انبیای الهی رشد کند.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: در دین خدا یک مهندسی برنامه ریزی شده است که اگر به آن عمل شود جامعه بشری ارزش انسانی پیدا می کند و مهندس این موضوع شما علمای بزرگ هستید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسجد پیوند زمین با آسمان و جایگاه خلوص است، ادامه داد: از طرف مسجد می تواند فرهنگ را بدون غرض انتقال دهیم؛ نماز تمام دین نیست بلکه ستون دین است و وظایف تنها نماز خواندن نیست و باید این موضوع را درک کرد.

 

وی بیان کرد: همه اموری که در زندگی ضرورت دارد از جمله سیاسی، اجتماعی، فردی و خانوادگی و غیره شرط اولیه اش این است که برای خداوند باشد و اتکا به ستون ایمان داشته باشد و نماز سمبل آن است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه سیم ارتباط قطع شده است، افزود: بنابراین بود که تا آخر از دین تبعیت کنیم اما برخی از افراد تنها به نماز خواندن می پردازند و طرح مسلمانی و مهندسی فرهنگی برای رسیدن به مقام انسانیت در دین مطرح شده است و باید به آن عمل شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان در هر کاری هوشیار و هوشمند هستند، ادامه داد: انواع و اقسام مشکلات را به وجود می آورند تا مردم با مشکلات پیش پا افتاده درگیر شوند و کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی در جبهه دشمن حرکت می کنند بدانند که دین و ایمان و وجدان خود را ارزان می فروشند.

 

وی بیان کرد: با اینکه اسلام ناب در انزوا بوده است ولی این مساجد و ائمه جماعات و علما بودند که طی 14 قرن فرهنگ اسلامی را به هر نسبتی در زوایای مختلف با همه فشارها حفظ کردند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در شرایط بسیار خطرناکی قرار داریم، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی نیروهای انقلاب در حال خروش هستند اما باز هم علما هستند که ارزش های انسانی را حفظ می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: مهم ترین کار جهت حفظ ارزش های انسانی بر عهده علما قرار دارد و با بهبود شرایط کرونایی در کشور بحث جلسات مذهبی را توسعه دهید.

 

 

کد خبر 1181896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha