جامعه علاوه بر تذکر لسانی به اغنای فکری و استدلال عقلی نیاز دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کار منکر از بین بردن سلامت جامعه است بنابراین در جامعه نباید تنها به تذکر لسانی اکتفا کنیم و باید به اغنای فکری و استدلال عقلی جامعه پرداخته شود که این کار از وظایف خواص جامعه، اساتید دانشگاه و حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: جامعه ما نیازمند فکر پاک است، فکر پاک باید مثل هوای پاک در جامعه جاری و ساری شود و اغناء فکری از راه های گسترش فکر پاک در جامعه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کار منکر از بین بردن سلامت جامعه است بنابراین در جامعه نباید تنها به تذکر لسانی اکتفا کنیم بلکه جامعه علاوه بر تذکر لسانی به اغنای فکری و استدلال عقلی نیاز دارد و این کار از وظایف خواص جامعه، اساتید دانشگاه و حوزه است.

 

آیت الله مهدوی با بیان اینکه بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی است گفت: حاکم اسلامی منصوب به پروردگار است.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اظهار داشت: عمل و رفتار هر کسی برخاسته از شاکله اوست و شاکله به معنی تفکر و عقیده هر فرد است.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه عمل اگر از روی اختیار و عقل انجام شود تاثیر گذار است، گفت: عمل زمانی از روی اختیار انجام می شود که شخص از لحاظ فکری قانع باشد.

 

وی روش های امر به معروف و نهی از منکر را بر پنج قسم بیان کرد و گفت: تذکر لسانی، تذکر کتبی، معرفی کتاب، تذکر غیر مستقیم و استفاده از رسانه از جمله این روش هاست.

 

 نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر با حضور اساتید، نخبگان و دانشجویانی از سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.


 

کد خبر 1181910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha