جذب ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۵ پروژه در سرایان

مطلبی پور گفت: عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری آغاز می شود.

«رضا مطلبی پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری با پیگیری شهرداری و حمایت های حوزه معاونت عمرانی استانداری در شهر سرایان آغاز می شود.

 

 

شهردار سرایان از احداث خانه محله سرایان در جوار مسجد غدیر با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان یکی از این پروژه ها یاد کرد و گفت: مناقصه پروژه برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص و بزودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

 


وی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد پاتوقی برای آموزش شهروندان در حوزه های مختلف روز از جمله اقتصاد خانوار و مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: این پروژه در دو طبقه با ۵۴۰ متر زیربنا برای اولین بار در شهرستان سرایان احداث می شود.

 


به گفته وی، کل اعتبار مورد نیاز پروژه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان است که مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سال قبل تامین و مابقی نیز از اعتبارات ۱۴۰۱ تامین و پروژه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد

 


احداث بازارچه صنایع دستی
مطلبی پور همچنین احداث بازارچه صنایع دستی این شهر را از محل اعتبارات ستاد بازار آفرینی شهری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان متذکر شد و گفت: این بازار در محل بازار قدیم میثم شهر سرایان با ۱۱ دربند مغازه سنتی احداث می‌شود.

 


وی هدف از اجرای این پروژه را احیای بازار قدیم سرایان برشمرد و افزود: این بازار به صنعتگران فعال در بازار قدیم شهر سرایان واگذار خواهد شد.

 


به گفته وی، مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و مابقی اعتبار مورد نیاز پروژه از محل اعتبارات سال جاری تامین خواهد شد.

 


شروع عملیات پیاده روسازی خیابان جانبازان
شهردار سرایان همچنین از آغاز عملیات پیاده روسازی خیابان جانبازان شهر سرایان از محل اعتبارات بازآفرینی با اعتبار۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و با اشاره به سابقه ۱۱ ساله اجرای این خیابان گفت: خیابان جانبازان بعد از گذشت ۱۱ سال انتظار شهروندان در سال گذشته به بهره برداری رسید.

 


وی با بیان اینکه عملیات کف سازی و پیاده روسازی این خیابان شروع شده است از آمادگی شهرداری برای کمک به جداره سازی منازل با مشارکت شهروندان خبر داد.

 


بازار میثم سرایان کف فرش می شود
مطلبی پور با بیان اینکه عملیات کف فرش بازار میثم شهر سرایان در بافت تاریخی این شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان بزودی آغاز می شود، یادآور شد: در اجرای این طرح این بازار کلا از حالت آسفالت خارج و به صورت سنتی سنگ و آجر کار خواهد شد.

 


اختصاص ۱۰۰ تن قیر برای معابر فرسوده
شهردار سرایان در ادامه از اختصاص صد تن قیر به ارزش یک میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی برای معابر فرسوده شهر سرایان خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه خیابان امام خمینی(ره) یک و فرعی های خیابان جانبازان به زودی آسفالت می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1182224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha