عزاداری خیابانی سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در آستارا برگزار شد

در سی و سومین سالگرد ارتحال معمار انقلاب اسلامی جمع کثیری از شهروندان و مسئولان آستارایی در سوگ امام خمینی(ره) به عزاداری خیابانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در سی و سومین سالگرد ارتحال معمار انقلاب اسلامی جمع کثیری از پیروان و شیفتگان حضرت امام خمینی(ره) امروز(شنبه، ۱۴ خرداد) در سوگ ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن برگزاری عزاداری خیابانی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

 

عزا‌داران آستارایی در این مراسم با پوشیدن لباس‌‎های مشکی و با در دست داشتن پرچم‌های عزا و عکس‌هایی از امام خمینی(ره) عشق و علاقه خود را به آرمان‌های معمار انقلاب نشان دادند.

 

توزیع شربت و نذورات در قالب ایستگاه‌های صلواتی از جمله بخش‌های دسته عزاداری خیابانی در بندر آستارا بود.

 

عزاداری و سینه‌زنی اتباع خارجی در سوگ ارتحال امام راحل نیز جلوه خاصی به مراسم بخشیده بود.

 

مداحان در این مراسم اشعاری را در رسای معمار انقلاب اسلامی قرائت کردند و عزاداران در حالی که پرچم‌های مشکی را در ماتم از دست دادن رهبر انقلاب خود بر دست داشتند در پیشاپیش دسته عزاداری حرکت می‌کردند.

 

عزاداران با تشکیل دسته عزاداری از محل سپاه ناحیه آستارا حرکت خود را با سینه زنی آغاز کرده و پس از پیمودن حدود چهار کیلومتر به مصلی نماز جمعه رسیده و در مراسم ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شرکت کردند.

 

مردم انقلابی و ولایتمدار این خطه از کشورمان روزها قبل و در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر سر در مغازه‌ها و خانه‌های خود بیرق سیاه نصب کرده و ارادت قلبی خود را به امام مهربانی‌ها نشان دادند.

کد خبر 1182451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha