زمینه سازی برای توسعه علمی، لازمه افزایش اقتدار سیاسی کشور است

حجت الاسلام هاشمیان تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات در راستای افزایش اقتدار سیاسی کشور در دنیای امروز، زمینه سازی برای توسعه علمی است.

حجت الاسلام دکتر سید محمدحسین هاشمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در جهان امروز یکی از مؤلفه های کلیدی اقتدار سیاسی، ناظر به مباحث علمی و توسعه علم در یک جامعه است، ابراز داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر مقوله دانش بنیان شدن اقتصاد بدین خاطر است که برای حفظ اقتدار کشور و حل مشکلات ما باید به سمت توسعه علمی و به خصوص دانش بنیان شدن امور برویم.

 

وی افزود: با نگاهی به تحولات دنیای مدرن به خوبی متوجه می شویم که سرمایه علمی برای کشورهایی که قدرت سیاسی دارند، اهمیت و جدیت خاصی دارد به نحوی که عملاً توسعه علمی در خدمت افزایش قدرت سیاسی آن ها قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که تولید علم و اهتمام در این زمینه، موتور محرکه ی اقتدار سیاسی و اقتصادی یک جامعه به شمار می رود، گفت: ما برای حل مشکلات درون جامعه خودمان نیاز به رشد علم و توسعه در این زمینه داریم و در همین خصوص باید هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولان و البته نخبگان، به رسالت عظیم خود به درستی عمل نمایند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به لطف الهی کشور ما از حیث علم و فناوری به ویژه از منظر نیروی انسانی، ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خیره کننده ای دارد که اگر زمینه های رشد علمی را فراهم کنیم، به یقین در آینده ای نه چندان دور شاهد موفقیت های بیشتری هم خواهیم بود.

 

وی در خاتمه بیان داشت: البته باید به درستی دست به آسیب شناسی و واکاوی مسایل بزنیم تا با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بهتر بتوانیم به اهداف متعالی در زمینه رشد و توسعه علمی کشور دست پیدا کنیم.

 


 

کد خبر 1183019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha