نیازمند سند راهبردی تربیتی‌ و هویتی برای دختران هستیم

محمدبیگی گفت: آنچه برای آینده دختران ایران اسلامی لازم است تأمین سعادت و سلامت آنهاست و برای این موضوع نیازمند سند راهبردی تربیتی‌ و هویتی برای دختران هستیم.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین با تبریک دهه کرامت گفت: آنچه برای آینده دختران ایران اسلامی لازم است تأمین سعادت، سلامت و خوشبختی آنهاست و برای این موضوع ما نیازمند سند راهبردی تربیتی‌ و هویتی برای دختران هستیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازیابی هویت دختران و زنان از نگاه اسلامی مهمترین اتفاقی است که باید بیفتد تا با معیارهای انقلابی و اسلامی بتوانیم دخترانی را تربیت کنیم که انسان های موفق در عرصه های مختلف و به ویژه مادران موفق و سالم برای نسل فردای جامعه باشند.

 

وی عنوان کرد: دشمن در نقشه جنگ ترکیبی خود دختران ما را نشانه گرفته است و سعی می کند با دوری از زندگی عفیفانه، حیاستیزی، عفت گریزی، مشغول کردن دختران به مادیات، ظواهر و تبرج، آنها را از تحصیل فضائل و کمالات انسانی و کسب علم و افتخارآفرینی در حوزه های مختلف باز دارد و با ایجاد مشغولیت های کاذب، دختران ما را از رشد، بالندگی، فضیلت و بصیرت و پویایی دور کند.

 

محمدبیگی اعلام کرد: الحمدالله با پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، دختران با ارتقاء آگاهی و دنبال کردن تحصیلات عالیه می توانند دانشمندانی فاخر شوند، البته باید تلاش شود دختران و پسران ما مجهز به مهارت های زندگی هم شوند.

 

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز در حوزه استحکام خانواده و آسیب های اجتماعی، عدم آموزش مهارت های زندگی و مهارت حل مسئله است که اینها برای اداره زندگی آینده برای دختران و پسران لازم است و به خصوص برای آماده شدن برای همسرداری و فرزندپروری، فرزندان ما نیازمند آموزش مهارتی هستند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به شکاف نسلی که بین این نسل و نسل گذشته وجود دارد و تغییر ماهوی محیط مانند سیطره فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و آسیب های ناشی از افزایش میزان طلاق و کاهش تمایل به ازدواج، امروزه باید بستر لازم  برای جوانان در همان اوان جوانی برای آمادگی ازدواج و تشکیل خانواده مهیا شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت غربالگری سلامت خاطر نشان کرد: ارتقاء سلامت مادران آینده و تأمین سلامت دختران با غربالگری سلامت بسیار برای ما مهم است چراکه نسل آینده مادران سالم نیاز دارد و ما در مجلس در حوزه سلامت زنان در تلاش هستیم و یکی از برنامه های ما بحث سلامت و نشاط دختران است.

 

محمدبیگی یادآور شد: در حوزه افزایش نشاط بانوان، ایجاد تفریگاه های دخترانه، پاتوق های دخترانه، مراکز ورزشی و تفریحی سالم برای بانوان، ایجاد بوستان های بانوان در شهرها و روستاها، ایجاد خانه های ورزش روستایی ویژه بانوان و ایجاد رشته های جدید تحصیلی در عرصه های مختلف آموزش عالی می تواند کمک شایانی به ارتقاء کیفیت تربیتی دختران و زندگی آینده آنها داشته باشد که این مطالبه مهم را پیگیر هستیم.

 

کد خبر 1183041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha