دهه کرامت تداعی‌کننده بخشش و کرامت ائمه اطهار (ع) است

دهه کرامت تداعی‌کننده بخشش و کرامت ائمه اطهار (ع) است و تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم، در این دهه تداعی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امسال در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در سراسر کشور برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای اول ماه ذی‌القعده سالروز ولات حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختران، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

 

براساس این گزارش،دهه کرامت فرصت مناسبی است تا ما با فضائل امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) آشنا شویم و در روایات فقط به دو نفر جمله « فداها ابوها» خطاب شده که یکی از آن‌ها حضرت معصومه (س) می‌باشد و این نشانگر اوج عظمت علمی این بانوی نمونه اسلام است.

 

هدف از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف کشور، تبیین معارف رضوی و نشر فرهنگ محبت، مهرورزی و کرامت خاص امام رضا (ع) برای ما شیعیان است و طی این چند سال در اکثر مناطق کشور به ویژه در کشورهای خارجی در دهه کرامت از ابتدای تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) حضور می‌یابند.

 

*کاروان زیر سایه خورشید به سرپل ذهاب رسید

اسماعیل حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان سرپل ذهاب ،گفت: کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام رضوی که پرچم مبارک حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به همراه دارند در بدو ورود به شهرستان سرپل ذهاب مورد استقبال مردم ولایتمدار شهرستان قرار گرفتند.

 

مسئول کانون های خدمت رضوی سرپل ذهاب افزود: مردم سرپل‌ذهاب کاروان زیر سایه خورشید را در مسیر دفتر امام جمعه تا حرم احمد ابن اسحاق (ره) همراهی کرده و در مراسم تبرک جستن و زیارت پرچم حرم امام رضا (ع) با شور و اشتیاق شرکت کردند.

 

وی خاطر نشان کرد:طبق روال هر ساله و با فرا رسیدن دهه کرامت،کاروان خدام حرم رضوی در جمع مردم این شهرستان حضور یافته و پرچم متبرک آستان قدس را در مقابل دیدگان عاشقان حریم و حرم قرار دادند.

 

 

حیدری تصریح کرد: دیدار با خانواده های معظم شهداء و جانبازان ، توزیع تبرک  سخنرانی و مراسم زیارت پرچم تبرک امام رضا از دیگر برنامه های خدام رضوی در سرپل ذهاب است.

 

 

*خادمین رضوی با خانواده معظم شهدا دیدار کردند

 

در ادامه نیز حجت الاسلام جواد فاطمی‌نسب با اشاره به حضور  خادمین رضوی به همراه پرچم مبارک در منزل جانباران و شهدای شهرستان ،گفت:این کاروان در بدو ورود به شهرستان با استقبال گرم و صمیمی مردم ولایی و دوستدار اهل بیت (ع) همراه شد؛ همچنین  باخانواده شهدای شهرستان تجدید بیعت کردند.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود:توسل به اهل بیت (ع) از خصوصیات بارز شهدا بوده و احترام گذاشتن به خانواده شهدا در سایه سار ایمان و معنویت وظیفه ای با ارزش، مقدس و همگانی است از این رو ما قدردان این حضور پر خیر و برکت هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد:  دهه کرامت امسال مصادف با اول ذی‌القعده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا یازدهم ذی القعده سالروز تولد امام رضا (ع) امام رافت و مهربانی ادامه دارد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین دلیلی که این دهه را دهه کرامت نامیدند، به خاطر کرامات این دو بزرگوار، حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است؛ کرامت به معنای جود و سخا و بزرگواری است، اظهار کرد: «کرامت» در لغت به معنای «سخاوت»، «شرافت» و «عزّت» است و دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌هاست؛ تداعی‌کننده فرهنگ عشق و ایثار، مهر و وفاداری و ویژگی‌های والای انسانی؛ اما آن‌گونه که شایسته جامعه اسلامی است، فرهنگ کرامت و بخشندگی در بین آحاد جامعه گسترش پیدا نکرده و علی‌رغم انتشار هزاران كتاب درباره زندگى اهل‌بیت (ع)، به زندگی حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) آن‌گونه که شایسته است، پرداخته نشده است.

 

کد خبر 1183302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha