مسجدی‌ها جشن‌های دهه کرامت را نهادینه و فراگیر کردند

حجت‌الاسلام مرادزاده گفت: اهالی مساجد طی ۱۵ سال اخیر توانستند جشن‌های دهه کرامت را در سراسر کشور نهادینه و فراگیر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «وحید مرادزاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دهه کرامت و مناسبت هایی همچون این دهه توانستند به موازات برگزاری عزاداری ها و جلسات روضه برگزاری جشن ها در مناسبت های شادی را در کشور ارتقا دهند، اظهار کرد: الحمدالله انقلاب اسلامی در نهادینه سازی فرهنگ نشاط و شادابی در کشور دستاورد خوبی داشته است.

 

مدیر حوزه علمیه علم الهدی (واقع در تهران، بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، خیابان شهید عبدالله رضوی، محله آب منگل) افزود: مسجدی ها در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده اند به طوری که توانستند جشن های دهه کرامت را نهادینه و فراگیر کنند.

 

وی ادامه داد: مساجد علاوه بر برگزاری جشن های مرتبط با موالید دهه کرامت توانسته اند فرهنگ مرتبط با این دهه یعنی کرامت و رافت و گذشت و مهربانی و نوع دوستی را فراگیر کنند.

 

مرادزاده تاکید کرد: کاری که به نظر می رسد مساجد بیش از گذشته در زمینه دهه کرامت باید انجام دهند، این است که مصادیق مرتبط با کرامت رضوی و رافت رضوی را برای مردم بیان کنند. به روایت دیگر ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی و حتی مداحان اهل بیت (ع) باید از جشن های دهه کرامت به جای نقل خواب از برخی از علما و عرفا به طور مستقیم احادیث اهل بیت (ع) و داستان های مستند و منقول از ائمه اطهار (ع) را برای مردم بیان کنند.

کد خبر 1183365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha