اعلام نتایج قطعی حادثه بعد از بررسی علل و ابعاد سانحه قطار مشهد- طبس

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی از اعلام نتایج قطعی حادثه بعد از بررسی علل و ابعاد سانحه قطار مشهد- طبس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید  وحیدی» امروز (۱۸ خرداد) در حاشیه بازدید از قطار حادثه دیده مشهد- یزد در مسیر طبس به خبرنگاران اظهار کرد: به اتفاق استانداران خراسان جنوبی و یزد، وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان مدیریت بحران، دبیر جمعیت هلال احمر و فرماندهان نظامی و انتظامی محل وقوع حادثه را بازدید نمودیم.

 

به گفته وزیر کشور؛ با بروز این حادثه در ساعت  5:22 دقیقه صبح، بلافاصله دست اندرکاران امر خود را به محل وقوع سانحه رسانده و امداد رسانی ها را شروع کردند.


وی با بیان این که مسافرین قطار 386 نفر بوده اند، تصریح کرد: تا این لحظه  17 نفر در اثر این حادثه جان خود را از دست داده اند  که این  عدد  قطعی نیست و پزشکی قانونی باید آن را تأیید کند اما  کل مسافرین و مصدومین قطار منتقل شده اند.


وزیر کشور اظهار داشت: کمیسیون عالی سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران دلایل وقوع این حادثه را بررسی و نتایج را متعاقباً اعلام خواهند کرد.


به گفته وی؛ مقصرین این حادثه تلخ معرفی شده و با آنها برخورد می شود.


وحیدی متذکر شد: تمام مصدومین این حادثه به شهرستان طبس منتقل  شده و در بیمارستان شهید مصطفی خمینی این شهر تحت مداوا قرار دارند و مسافرین باقی مانده نیز با اتوبوس به مقصد یزد منتقل شده اند.


وی با تأکید بر این که نیروی انتظامی از اولین دقایق وقوع حادثه در محل حضوری فعال داشته اند، خاطرنشان ساخت: اموال افراد متوفی برای عودت به بازماندگان در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است.


به گفته وی؛ درحال حاضر در محل وقوع حادثه مصدوم و مسافری نمانده و تنها امدادگران و تیم هایی از  وزارت راه و شهرسازی  و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محل حضور دارند.


وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: امدادرسانی و فعالیت های امدادی از ساعت 5 صبح  آغاز  شده و همچنان در حال انجام است.


«رستم قاسمی» تصریح کرد: درحال حاضر علاوه بر خروج جان باختگان، مجروحین و مسافران از قطار، مسیر در حال بازگشایی است.


وی متذکر شد: علت وقوع حادثه توسط تیم سوانح وزرات راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به صورت دقیق بررسی شده و پس از آن به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.


وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تلاش بر این است که مسیر توسط شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با راه آهن تعمیر یا بازسازی شود.


قاسمی ادامه داد: ساعت 16 و 30 دقیقه عملیات اجرایی این مسیر تمام شد و بعد از آن دو قطار باری در این مسیر حرکت کردند.


وی با بیان این که بیل مکانیکی عامل وقوع حادثه بوده، خاطرنشان کرد: این بیل ابتدا به لوکوموتیو و بعد به واگن های بعدی برخورد کرده و باعث ایجاد حادثه شده است.

 

به گفته وی؛ بنا به آنچه مشهود است خطای انسانی بیشتر از ناحیه راننده بیل مکانیکی بوده اما علل و دلایل وقوع حادثه باید بیشتر بررسی شود.

 

 

 

کد خبر 1183811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha