مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد

غیبی پور با تاکید بر اینکه مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد گفت: مساجد طراز انقلاب اسلامی، علاوه بر اقامه نماز جماعت، باید دارای نهادها و مراکز مردمی پویا، از جمله کانون فرهنگی هنری فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «روح الله غیبی پور» در جریان بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان از کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: مساجد طراز انقلاب اسلامی، علاوه بر اقامه نماز جماعت، باید دارای نهادها و مراکز مردمی پویا، از جمله کانون فرهنگی هنری فعال باشند.

 

وی ابراز کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد مناطق روستائی و عشایری باید گسترش یابد تا نوجوانان و جوانان بیشتری جذب مساجد شوند.

 

غیبی پور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی با محوریت امام جماعت و پشتوانه مردمی، می توانند مدیریت فرهنگی روستا و منطقه خود را عهده دارشوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: با توجه به ظرفیت های مختلف طبیعی، فرهنگی و ... در شهرستان کوهرنگ، ستاد استانی می تواند حمایت بیشتری را از کانون های فرهنگی هنری در مناطق روستایی و عشایری داشته باشد.

 

وی با برشمردن نحوه حمایت از برنامه های کانون ها افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ظرفیت های مردمی نظام جمهوری اسلامی است و نتیجه و ثمره کار کانون فرهنگی هنری را باید در صفوف اقامه نماز آن مسجد مشاهده کرد.

 

کد خبر 1183944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha