دولت ریل گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است

اسماعیلی با بیان اینکه دولت ریل گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است گفت: ما در راستای توسعه وپیشرفت کشور گام های بلندی را بر خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد مهدی اسماعیلی» در آیین آغاز به کار مجدد پنج طرح عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه بنای دولت سیزدهم آن است که با نگاه اصیل و فرهنگی به اقشار مختلف ، نگاه عادلانه داشته باشد و خدمات ارائه کند گفت: دولت ریل گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده و ما گام های بلندی را برای توسعه وپیشرفت کشور بر خواهیم داشت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه در کشور بنا بر این است که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و دولت در حوزه فرهنگ این اولویت را به صورت ویژه پیگیری می‌کند، اضافه کرد: اعتباری نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس جمهور به استان‌های کشور برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات در سفرهای بعدی رئیس جمهور نیز افزون خواهد شد، اظهارداشت: تا اتمام دور نخست سفرهای استانی حجت‌الاسلام رئیسی، این اعتبارات افزایش نیز خواهد یافت.

 

اسماعیلی با تأکید براینکه دولت به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در سطح کشور است ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه های دولت وجود بالغ بر ۱۱۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور است.‌

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ پروژه ای کلنگ‌زنی نخواهد شد تا پروژه های نیمه تمام موجود تعیین تکلیف شود، افزود:‌ هدفگذاری اصلی تقویت و استفاده از ظرفیت های سنتی و اصیل ایران اسلامی است.

 

وی مساجد را پایگاه شکل گیری و بقای انقلاب اسلامی عنوان کردو افزود: کارنامه فرهنگی ما وقتی پربار است که شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد باشیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه سایر زیرساخت های اصیل و مردمی استفاده شود و در  تحقق این هدف متعالی چاره ای جز احیای نهضت بازگشت به مسجد وجود ندارد.

 

اسماعیلی ادامه داد: بدون شک شکوفایی استعدادهای جوان و تعالی حوزه فرهنگ با حضور پرشور جوانان در مساجد شکل می‌گیرد و موجب عدم فراموشی ارزش های اصیل و بومی توسط اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب امسال یک اتفاق ویژه بود چرا که بعد از دو سال کرونایی برگزار شدو توانست علاقمندان را به خود جذب کنداظهارداشت: در سال ۹۸ میزان فروش در نمایشگاه ۹۰ میلیارد ریال بود که امسال به ۲۵۰ میلیارد ریال رسید که نشان از استقبال مردم دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برخی ممکن است اعلام کنند که این افزایش در بازه ای رخ داده که قیمت‌ها افزون شده‌اند در صورتی که اینگونه نیست زیرا افزایش قیمت کتاب نهایتاً ۳۵ الی ۴۰ درصد تأثیر داشته و مابقی آن استقبال مردم است.

 

وی با بیان اینکه بنا است که نمایشگاه‌هایی از این دست با تجربه موفقی که در برگزاری نمایشگاه کتاب به خصوص نمایشگاه قرآن داشتیم، در استان‌ها نیز تداوم داشته باشد، افزود: میزان علاقه به کتاب همچنان بین مردم بالا است.

 

اسماعیلی درخصوص موقعیت فرهنگی استان سمنان بیان کرد: شخصیت های بزرگی از استان سمنان به سراسر ایران و دنیا معرفی شده اند که نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان است.‌

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: استان سمنان طریق الرضاست و افتخار آن را دارد که میزبان زائران حضرت امام رضا(ع) است.

 

وی گفت که سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان بسیار انقلابی و پرتلاش در همه عرصه ها و صحنه ها حضور دارند.

 

هاشمی استاندار سمنان ، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات محلی شهرستان های گرمسار و آرادان  در این آیین حضور داشتند.

کد خبر 1183974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha