طرح های مختلف را برای کاهش زمان و هزینه سفر حج بررسی می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین نواب درباره چگونگی تحقق مطالبه مقام معظم رهبری درباره کاهش زمان سفر حج گفت: طرح های مختلفی را برای کاهش زمان و هزینه سفر حج بررسی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابوالفتاح نواب» امروز در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان درباره چگونگی تحقق مطالبه مقام معظم رهبری درباره کاهش زمان سفر حج اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که می دانم کاهش زمان سفر زائران به بیت الله الحرام و سفر معنوی حج سخت است اینکه این سفر کوتاه شود بستگی به هواپیما دارد، هر چقدر هواپیماها بزرگ تر باشد تعداد مسافران بیشتری هم اعزام می شوند، بنابراین زمان سفر کمتر می شود.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ادامه داد: تقویت ناوگان هواپیمایی کشور راهکار دیگری برای کاهش زمان سفر حج است. الان زمان سفر حج حدود 7-46 روز است که می توان با یک برنامه ریزی البته با تلاش بسیار این زمان را به تقریبا 35 روز تقلیل داد.

 

وی اظهار کرد: وضعیت فرودگاه های کشورهای مبدا و مقصد نیز در کاهش زمان سفر حج موثر است، مثلا برای ما طائف بهتر از جده است زیرا فرودگاه طائف فاصله کمتری با محل میقات دارد.

 

نواب گفت: طرح های مختلفی برای کاهش زمان سفر حج ارایه شده اند و در طرح هایی که در آینده ارایه خواهد شد که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور همه آنها را بررسی می کنیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش هزینه های سفر حج نیز باید محقق شود، گفت: هزیه سفر حج برای برخی از کشورها حدود 10 هزار دلار است این در حالی است که ایران جزء ارزان ترین کشورها در این زمینه محسوب می شود.

 

کد خبر 1184793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha