۱۸۸ واحد گلخانه‌ای در کردستان مشغول به فعالیت است

احمدی گفت: در حال حاضر ۱۸۸ واحد گلخانه در سطح ۳۸ هکتار در استان کردستان مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد صالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عصر یکشنبه ۲۲ خرداد ماه در افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان قروه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش منابع آبی استان به ویژه شهرستان‌های قروه و دهگلان، یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌ها و کشت‌های گلخانه‌ای و پلاستیکی است.

 

 

وی اظهار کرد: در شهرستان قروه هشت واحد گلخانه در سطح پنج هکتار مشغول به فعالیت هستند و افتتاح گلخانه روستای دیوزند با مساحت سه هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی برای پنج نفر شغل ایجاد کرده است.

 

 

امید سلیمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در افتتاح پروژ‌ههای بخش کشاورزی شهرستان قروه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۵۳۰ هزار تن و ۱۰ کارخانه آرد با امکان ذخیره سازی گندم در استان فعالیت دارند.

 

 

وی گفت: جواز تاسیس ۱۷ سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن در کردستان صادر شده و امید است با راه اندازی این سیلوها کشاورزان دغدغه‌ای برای ذخیره گندم نداشته باشند.

 

 

سلیمی افزود: علاوه بر افتتاح سیلوی گندم در سریش‌آباد با ظرفیت ۱۵ هزار تن در فاز اول، جواز تاسیس یک سیلوی ۵۰ هزار تنی دیگر هم صادر شده است که برای فاز اول ۵۵ میلیارد ریال از طریق سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده است.

کد خبر 1185087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha