ششمین دوره جشنواره فتوای دفاع مقدس در عراق

کمیته مقدماتی ششمین دوره جشنواره فتوای دفاع مقدس از آمادگی برای برگزاری فعالیت های این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کمیته مقدماتی ششمین دوره جشنواره فتوای دفاع مقدس اعلام کرد: بخش امور فکری و فرهنگی و موسسه اسناد و مطالعات الوافی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای آغاز فعالیت های این جشنواره از صبح روز پنجشنبه ( 26 خرداد 1401) آماده شده است. این جشنواره با شعار«المرجعيّةُ الدينيّة حصنُ الأمّة الإسلاميّة» به مدت دو روز ادامه دارد.

السید عقیل الیاسری، عضو کمیته مقدماتی این جشنواره و رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: فعالیت این جشنواره شامل بندهای زیادی است که مهم‌ترین آن برپایی همایش علمی پژوهشی با سه نشست با عنوان «فتواهای دفاع مقدس بین گذشته و حال، مراجع سید سیستانی و شیخ فتح الله اصفهانی؛ اهداف مشابه و روش های مختلف» است.

 

الیاسری افزود:  این فعالیت ها شامل اعلام اسامی برگزیدگان مسابقات مندرج در بندهای این جشنواره و اعلام اسامی برگزیدگان مسابقات( مسابقه فیلم کوتاه فتوای دفاع کفایی و نبردهای آزادیبخش، مسابقه متن تئاتر ویژه فتوای کفایی و قهرمانان نبردهای آزادی بخش، مسابقه قصیده عمودی ویژه فتوای دفاع کفایی و قهرمانان نبردهای آزادیبخش و شهدای  اسپایکر) است.

وی ادامه داد: بندهای دیگری مانند شب‌های شعر مردمی و محفل قرآنی و فعالیت های دیگر است که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره انجام می شود.

 

الیاسری گفت: تهیه راهنمای کلیه فعالیت های جشنواره دفاع مقدس در دوره پیشین به پایان رسیده است. همچنین آگهی ها، اخبار برنامه های درسی، دعوتنامه های جشنواره دوره کنونی آماده شده است و نیازهای فنی و لجستیکی با هماهنگی بخش های مرتبط در آستان مقدس عباسی فراهم شده است.

این جشنواره  برای ششمین سال متوالی به منظور گرامیداشت سالروز آغاز فتوای دفاع مقدس که آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف به منظور حفاظت و حراست از سرزمین و مقدسات آن اعلام کرد، برگزار می شود. مردم عراق نیز به این فتوای مرجعیت لبیک گفتند و برای دفاع از سرزمین خود جانفشانی کردند تا توانستند بر عناصر گروهک داعش پیروز شوند.

 

کد خبر 1185553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha