گرد و غبار، هوای شهرستان های آلوده را در وضعیت زرد قرار داد

جمالیان با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان متعادل و نسبتا آبی است، گفت: گرد و غبار، هوای شهرستان های آلوده را در وضعیت زرد قرار داد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه در هفته های جاری از لحاظ کرونایی در وضعیت نسبتا خوبی قرار داریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: اما گرد و غبار در هوا، وضعیت هوای شهرستان های آلوده را در وضعیت زرد قرار داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، با اشاره به اینکه آلودگی هوا گاها به مرحله زرد هواشناسی می رسد، افزود: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه از لحاظ کرونایی خوشبختانه  وضعیت استان تحت کنترل نسبی است، ادامه داد: نقشه  ی کرونایی که هر هفته منتشر می شود اکثر شهرستان های استان را به رنگ آبی و زرد نشان می دهد اما گرد و غبار و ریزگردهای موجود در هوا این روزها نگرانی کادر بهداشت و درمان را دو چندان کرده است.

 

جمالیان اضافه کرد:  طبق گفته ی هواشناسی بررسی ها حاکی از خیزش گرد و غبار شدید در کشور عراق است که نوار غرب کشور و مناطقی از استان مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و موجب تشدید افت کیفیت هوا در استان خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: همچنین در این پیش بینی آمده است وزش باد لحظه‌ای در بعضی از نقاط استان از ۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان شود.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط افراد باید تا حد امکان در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری در بیرون از منزل خودداری کنند، ادامه داد: خوردن شیر و مایعات، بستن در و پنجره ها و استفاده از ماسک راه هایی است که مکررا در این روزها به مردم شهرها دارای هوای آلوده توصیه می کنیم.

کد خبر 1185569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha