تمام ابنیه راه و شهرسازی در سراسر کشور به نام شهدا مزین می شود

مردانیان گفت: راه و شهرسازی در تلاش است تا تمام ابنیه، راه‌ها و ساختمان‌ها در سراسر کشور را به نام مقدس شهدا مزین و متبرک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران امروز در جلسه شورای هماهنگی امور حمل و نقل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در شهرها و حتی روستاهای دور افتاده کشور شهدایی هستند که می توان از نام آنها برای این نامگذاری استفاده کرد تا نام شهدا همواره بر فراز ساختمان‌های ما بدرخشند.

 

حمید مردانیان با بیان اینکه هویت ما پیوسته با خانواده‌های شهدا است اظهار داشت: با توجه به اینکه روز به روز آمار پدران و مادران در قید حیات شهدا، کاهش پیدا می‌کند واجب است که تمام پدران و مادران و خانواده های شهدا توسط مسئولان زیارت شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه دیدار یک کوچک با یک بزرگ زیارت محسوب می‌شود گفت: از این رو دیدار خانواده شهدا و به ویژه پدران و مادران شهدا زیارت است و هزینه ای نیز ندارد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: شهدا و نام آنها هویت ما هستند نباید در عرصه های مختلف از جمله نامگذاری معابر، راه‌ها و ساختمان‌ها، مورد غفلت واقع شوند.

 

مردانیان با بیان اینکه در برخی از کشورها به نوادگان شهدا هم خدمات رسانی می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند مورد توجه ما نیز قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه کارها و اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت توسط ارگان های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته و باید تداوم داشته باشد،اظهار داشت: اعتبار و هویت یک کشور با شهیدان آن کشور است.

 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران روز چهارشنبه با سفر یک روزه به زنجان در بدو ورود در مزار شهدای گمنام گاوازنگ حاضر و به مقام شهداء ادای احترام و در جلسه شورای هماهنگی امور حمل و نقل راه و شهرسازی استان حضور یافت.

 

شرکت در همایش بزرگداشت شهدا و ایثار گران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی زنجان، دیدار با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان، امام جمعه و خانواده‌های شهدا در زنجان و شهرستان سلطانیه از دیگر برنامه‌های مهم مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در زنجان خواهد بود.

 

کد خبر 1186071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha