کتابخوانی باعث افزایش سطح بینش و آگاهی عمومی افراد جامعه شده است

ملکیان، گفت:کتابخوانی باعث افزایش سطح بینش و آگاهی عمومی افراد جامعه شده و در سایه آن پیشبرد اهداف فرهنگی موفق تر خواهد بود.

غلامرضا ملکیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به هدف از  اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه ها ،گفت:كتابخانه ها به عنوان نهادهاي ديرينه وتأثير گذار در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، ایجاد و توسعه عادت به مطالعه، پایدارسازی همبستگی های اجتماعی، حفظ ارزش ها، احیای تفکر دینی، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال فردی و اجتماعی و حتی در فرآیندهای اقتصادی نقش مهم و مؤثری دارند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور، افزود: اجرای طرح اهدای کتاب باعث  اشاعه و ترویج منابع اطلاعاتی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی می شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: يكي از موثرترين روش‌ها براي نهادينه كردن فرهنگ مطالعه، توسعه كتابخانه‎ ها و افزايش سرانه مطالعه در سطح جامعه است زيرا اين امر موجب گرايش بيشتر مردم به ويژه نسل جوان و نوجوان به سمت كتاب و كتابخواني خواهد شد.

   

 

ملکیان تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیش از ۳۰۰جلد کتاب در قالب۸۰ عنوان به کتابخانه عمومی  شهید عراقی این شهرستان اهداء  شده است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور با اشاره به موضوع کتاب های اهدایی، اظهار کرد: کتاب‌های اهدایی دارای موضوعات متنوع و مختلف از جمله : کتاب های کودک، کمک درسی، آموزشی بوده و به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی کمک کند ومی‌تواند کمبودهای منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را در این زمینه تا حدودی جبران کند.

 

کد خبر 1186134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha