ریزش ۹ هزار و ۷۳۵ ‌واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۹ هزار و ۷۳۵ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 25 خرداد) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1257 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 572 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۹ هزار و ۷۳۵ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص هم‌وزن با ۹۹۹ واحد کاهش به ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد و شاخص قیمت با ۶۱۲ واحد افت به ۲۶۲ هزار و ۸۲۵ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و دو واحد و شاخص بازار دوم، ۱۰ هزار و ۷۰۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شاراک، فملی، شپنا، میدکو و شستا به ترتیب با 457، 302، 191، 176 و 82 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، خزاميا – زامياد، شاراك - پتروشيمي شازند، غدام - خوراك‌ دام‌ پارس‌، كوير - توليدي فولاد سپيد فراب كوير، نوري - پتروشيمي نوري و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۶۰۷ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۴۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۴۵ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۱۴۴ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۳۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۱۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۱۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۶۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۴۲ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۲۴ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۶۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک ملت (وبملت)، ایران‌خودرو (خودرو)، پتروشیمی نوری (نوری) و پتروشیمی شازند (شاراک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۹۴ میلیون و ۸۰۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال دادوستد شد. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۲۱۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال معامله شد و معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۶ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال معامله کردند.

 

کد خبر 1186150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha