ابلاغیه ای مبنی بر خرید خدمت سربازی وجود ندارد/مشمولین متاهل از مزایایی برخوردار می شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اعلام اینکه ابلاغیه ای مبنی بر خرید خدمت سربازی واصل نشده است؛ از محرومیت های مشمولین غایب و مزایای مشمولین متاهل هم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ محمد مقصودی، چهارشنبه(۲۵ خرداد) در نشست خبری در خصوص قوانین و مقررات جدید وظیفه عمومی گفت: طبق آخرین ابلاغیه، افراد متولد تا سال ۱۳۵۵ باید برای خدمت و متولدین قبل از آن نیز جهت انجام معافیت به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

 

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه ملاک اعزام به خدمت سلامت افراد است، افزود: سلامت جسمی و روحی مشمولان نظام وظیفه جهت اعزام به خدمت سربازی در اولویت و حائز اهمیت است و تا زمانی که به وضعیت پزشکی این افراد رسیدگی نشود اعزام نمی شوند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه ای مبنی بر خرید خدمت نداریم، گفت: مشمولان باید قبل از اتمام مهلت معرفی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

 

 

 

سرهنگ‌ مقصودی به تشریح شرایط مشمولین غایب و مشمولین غایب فراری پرداخت و افزود: مشمول غایب؛ مشمول وظیفه‌ای است که در موعد مقرر تعیین شده خود را به سازمان وظیفه عمومی یا( پلیس +10) معرفی نکند و عدم خروج از کشور و منع استفاده و محروم شدن از برخی خدمات اجتماعی در انتظار این مشمولین است.

 

 

 

وی ادامه داد: مشمولین غایب فراری؛ علیرغم محروم شدن از این موارد به مراجع قانونی نیز معرفی و از هرگونه خدمات اجتماعی محروم می شوند و لازمه استخدام در نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت است، لذا هیچ کارفرمایی طبق قانون حق ندارد به مشمولان غایب کار بدهد.

 

 

 

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: همه اصناف از جمله کارفرمایان، کارخانجات، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، تعمیرگاه‌های و... نهادهای دولتی و خصوصی که مشمولان غایب را بکارگیری می‌کنند، طبق قانون‌ به صراحت در سال اول جریمه نقدی ۲۹۵ میلیون ریالی و در صورت تکرار در سال دوم و سوم دو تا سه برابر این جریمه را باید پرداخت کنند.

 

 

 

وی بیان کرد: همه ادارات دولتی و موسسات وظیفه همکاری با ناجا را در خصوص عدم بکارگیری مشمولین غایب دارند و در صورت عدم همکاری، مراجع قضایی آنان را تحت تعقیب قرار می دهند.

 

 

 

سرهنگ‌ مقصودی با اشاره به انواع معافیت از جمله معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، معافیت مددجویان، معافیت ایثارگران گفت: مدارک پزشکی افرادی که می خواهند از معافیت پزشکی خدمت سربازی استفاده کنند، باید به تایید کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه برسد.

 

 

 

وی اضافه کرد: مشمولینی که شامل انواع معافیت ها می شوند، باید در زمان رسیدن به سن خدمت با معرفی به موقع خود به این نهاد، در خواست اولیه در پلیس +۱۰ثبت و اقدام کنند و در غیر این صورت نمی توانند از شرایط معافیت استفاده کنند.

 

 

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان از در اختیار داشتن بانک جامع اطلاعاتی مشمولین غایب خبر داد و افزود: این اطلاعات در اختیار پلیس است و باتوجه به این اطلاعات پیامک برای مشمولین ارسال شده است.

 

 

 

وی با تاکید اینکه باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی همگانی شرایط معافیت؛ از سوءاستفاده توسط برخی افراد جلوگیری شود، گفت: متاسفانه یکی از مهمترین مواردی که در راستای معافیت رخ می دهد، طلاق های صوری است در حالی که طلاق یک حق است اما برای کمیسیون های مد نظر، صرف طلاق مورد تایید نیست.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه جعل معافیت تحصیلی، پزشکی و...خلاف قانون است و اگر در هر بازه زمانی در روند پرونده و نوع معافیت مغایرت هایی دیده شود ابطال می شود، خاطرنشان کرد: دریافت معافیت به واسطه طلاق صوری، در هر بازه زمانی که عدم صحت آن مشخص شود،  امکان ابطال کارت معافیت هست و اگر کسی کتمان حقیقت از طلاق صوری داشته باشند بعد از اقدامات تکمیلی به مراجع قضای معرفی و یک تا ۵ سال حبس را نیز به دنبال دارد.

 

 

 

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه اخذ معافیت سربازی از طریق خالکوبی، تتو و خودزنی مستلزم دریافت نظر روانپزشک است، تصریح کرد: این افراد بالاجبار به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می شوند و در واقع آنچه که باعث معافیت فرد از خدمت سربازی می‌شود مشکلات و اختلالات روانی است و قطعاً معافیت با این عنوان تبعات بسیاری در خدمات اجتماعی از جمله گرفتن گواهینامه، موقعیت های شغلی و...را به دنبال دارد.

 

 

 

وی به شرایط، مزایا و کسری خدمت سربازان متاهل پرداخت و گفت: با توجه به اینکه خدمت سربازی ۲۴ ماه است اما این مدت خدمت برای متاهلین بر اساس قوانین و با توجه به متاهل بودن و تعداد فرزندان، کسر و حقوق متفاوت تعیین می شود.

کد خبر 1186186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha