استراتژي قدرت هژمون آمريكا شكست خورده است/جهاد سازندگي يكي از اركان پيروزي در دفاع مقدس بود

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: استراتژي قدرت هژمون يا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوي آمريكا با شكست مواجه شده و جهان به سمت چند قطبي شدن قدرت در حال حركت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرلشكر پاسدار دكتر سيد يحيي صفوي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در دومين اجلاسيه سنگرسازان بي سنگر با رويكرد فرهنگ و مديريت جهادي كه در سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي برگزار شد گفت: برگزاري اين يادواره ها يادآور تصميم و ابتكار حضرت امام خميني(ره) براي رسيدگي به مناطق محروم و يادآور حماسه جهادگران براي كاشتن بذر اميد و عدالت با مديريت جهادي در دل محروم ترين و مستضعف ترين اقشار جامعه يعني روستاييان است.

 

سرلشكر صفوي با بيان اينكه نيروهاي جهاد سازندگي با تلفيق ايمان و عمل با مديريت جهادي و فرهنگ اسلامي انقلابي و با ثبات قدم و صبورانه و مديريت انعطاف پذير و كاربردي در قالب ستادهاي پشتيباني و مهندسي، خدمات بزرگي را براي پيروزي جنگ انجام دادند تأكيد كرد: همه مسئولان كشوري و فرماندهان دفاع مقدس اذعان مي كنند كه با شروع جنگ تحميلي و حضور جهاد سازندگي و اقدامات گسترده اين عزيزان در جبهه هاي جنوب، غرب و شمال غرب كشور با بهره گيري و بكارگيري از صدها تجهيزات مهندسي و هزاران نفر نيروهاي متخصص و رزمندگان شجاع در كمك فرماندهان نظامي، پيروزي در دفاع مقدس محقق شد.


رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهيد قاسم سليماني با برشماري خدمات جهاد سازندگي در دوران جنگ تحميلي خاطرنشان ساخت: جهاد سازندگي اين سنگرسازان بي سنگر در دشت هاي تفتيده خوزستان در كوههاي سر به فلك كشيده غرب و شمال غرب كشور، در هورالعظيم و دريا با ساخت چند هزار كيلومتر راه و صدها پل ابتكاري و هزاران سنگر مختلف بتوني، دهها بيمارستان صحرايي و احداث هزاران كيلومتر خاكريز، يكي از اركان پيروزي افرين در جنگ بودند.


وي افزود: جهاد سازندگي با رسيدگي به محرومان جنگي در سريع ترين زمان ممكن به بيمارستان هاي صحرايي، جان هزاران مجروح را نجات دادند.


دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود در تشريح فرهنگ و مديريت جهادي گفت: هر دولت و حكومتي متناسب با انديشه سياسي خودش يك فرهنگ عمومي را مي سازد. مثلا رژيم منحوس سابق به دنبال حاكميت فرهنگ و ارزش غربي در تمامي ابعاد بر ملت ايران بود كه با ارزش هاي ملي و اسلامي ما كاملا متضاد بود يا امريكا پس از فروپاشي شوروي در سال ١٩٩١ به دنبال تك قطبي سازي قدرت در تمام ابعاد فرهنگي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و امنيتي در جهان بود.


وي با اشاره به استراتژي آمريكا در شكل گيري قدرت هژمون و تك قطبي سازي قدرت در جهان افزود: قدرت هژمون يعني هيچ قدرتي نتواند با آنها مقابله كند آنها مي گفتند جهان يك دهكده است و فرهنگ و آداب و رسوم اين دهكده بايد امريكايي شود.


سردار صفوي خاطرنشان ساخت: اما استراتژي قدرت هژمون يا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوي آمريكا با شكست مواجه شد و جهان به سمت چند قطبي شدن قدرت در حال حركت است و مصداق آن جنگ روسيه و اوكراين است.


سردار صفوي با تبيين اهميت فرهنگ تصريح كرد: فرهنگ بر همه اركان يك دولت يا حكومت تأثيرگذار است، در تنظيم قوانين، سياست هاي اقتصادي و خارجي، سياست هاي دفاعي و امنيتي يك دولت، فرهنگ جوهره شكل دهنده به باورها و ارزش هاي اجتماعي، هنر، ادبيات و آداب و رسوم يك ملت است.


وي با اشاره به بسترهاي فضاي مجازي براي تغيير در فرهنگ ملي كشورها افزود: جنگ نرم و فضاي مجازي مي تواند درست در مقابل فرهنگ ملي و ارزشي يك ملت يا يك دولت عمل كند يعني هدف جنگ نرم تغيير در فرهنگ و باورها و ارزش ها و هنجارهاي يك ملت خصوصا جوانان است.


صفوي با تشريح مؤلفه هاي مديريت جهادي گفت: مديريت جهادي مركب از مؤلفه هاي عشق و ايمان و عقلانيت و ولايتمداري، عزم و اراده در رسيدن به اهداف و خدمت به مردم و توانايي مديريتي غلبه بر چالش ها و موانع و عبور از انها با شعار ما مي توانيم است.


سردار صفوي با اشاره به جايگاه مديريت جهادي در منظومه فكري مقام معظم رهبري تصريح كرد: مبنا و اساس بودن اسلام ناب محمدي، معنويت و عقلانيت، مكتبي و مردمي بودن، حفظ ارزش هاي اسلامي و انقلابي، حفظ كرامت انساني و بهره برداري از قدرت مادي  و معنوي براي حل مشكلات مختلف از شاخص هاي مديريت جهادي از ديدگاه مقام معظم رهبري است.


وي تأكيد كرد: هدف نهايي مديريت جهادي تعالي و تكامل فردي و اجتماعي و ايجاد زمينه براي خودسازي فردي و اجتماعي، جهت خدمت به ملت و كشور، دين و انقلاب اسلامي است.


اين فرمانده عالي دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصيات مديران جهادي تأكيد كرد: مديران جهادي از دانش و مهارت عملي تأثيرگذار در محيط ملي، منطقه اي و بين المللي برخوردار هستند.


وي افزود: مدير جهادي التزام عملي به مباني و ارزش هاي اسلامي و اخلاق حرفه و رفتار انساني دارد و از روحيه خودمحوري و تكبر به دور است و به كار تيمي اعتقاد دارد.


صفوي با بيان اينكه مدير جهادي داراي روحيه مردمداري و مردمياري است اظهار كرد: مدير جهادي از توانايي ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم برقرار و به دانش مديريت روز مسلط است. مدير جهادي به دنبال عاقبت بخيري است.

کد خبر 1186332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha