مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت مصطفی چمران در خرم آباد برگزار می شود

احمدی گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در خرم آباد برگزار می شود.

« فاطمه احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، روز شنبه ۲۸ خرداد ساعت ۱۱ صبح در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار  می شود. 

 

وی با بیان اینکه سالروز شهادت شهید چمران به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است، افزود: در مراکز علمی و دانشگاهی نیز مراسم گرامی‌داشتی برای شهید چمران برگزار می‌شود. در شهر ساوه و اراک هم شاهد برگزاری چنین مراسم‌هایی خواهیم بود.

 

معاون اموربانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه های لرستان با اشاره به بخش‌هایی از زندگی شهید چمران، ادامه داد: او انسانی چند بعدی بود و  در ابعاد مختلف علمی و دینی و جهادو ... چهره‌ای برجسته به حساب می‌آید.

 

وی تصریح کرد: شهید چمران در کنار اینکه انسانی موفق در علم بود یک عارف و یک مجاهد هم به حساب می‌آید و از همان دوران کودکی و جوانی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور همچون نهضت ملی شدن صنعت نفت نقش داشت.

 

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین مصطفی چمران در آمریکا نیز دانشجویی فعال بود که توانست گروه‌های مسلمان مختلفی را سازمان دهی کند. در لبنان و فلسطین نیز انسانی فعال بود تا آنجا که نخستین گروه‌های مقاومت اسلامی و شیعی علیه رژیم اشغالگر قدس توسط او ایجاد شد و عملیات‌های موفق چریکی علیه تانک‌های اسرائیلی را رقم زد. که عکس‌های آن با حضور حاج آقا مصطفی خمینی نیز موجود است.

کد خبر 1186383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha