حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‎‌های هنری/ هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در اهواز راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام کلاه‌کج از راه‌اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در ۲ رشته موسیقی و سینما با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد و گفت: آمادگی داریم از سرمایه‌گذاران در بخش‌های هنری حمایت‌های لازم را به عمل آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» شب گذشته در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان که در سینما هلال اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بزرگی برای موسیقی ایران محسوب می‌شود اظهار کرد: خوشبختانه موسیقی خوزستان موسیقی موفقی است و برگزاری این جشنواره بعد از وقفه پنج ساله نویدبخش روزهای خوب در این عرصه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: ‌سالن‌های زیادی در استان خوزستان وجود دارد که در حال حاضر تعطیل هستند که در تلاش هستیم با پیگیری‌های لازم بتوانیم به تدریج از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

وی با توجه به درخواست رئیس انجمن موسیقی خوزستان و هنرمندان موسیقی استان مبنی بر اختصاص سالنی برای هنرمندان عرصه موسیقی خوزستان بیان کرد: تا ماه آینده خانه هنرمندان در اهواز افتتاح می‌شود که جزو بناهای ماندگار در اهواز است.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج اضافه کرد: این مکان، دارای ۲ سالن فوق‌العاده زیبا و استاندارد است که بنا شده یکی از آنها را به انجمن سینمای جوان اختصاص دهیم که سالن سینما و مرکز آنها باشد و دومین سالن هم به انجمن موسیقی خوزستان خواهیم داد.

 

وی بر استفاده از ظرفیت هنرستان هنرهای زیبا تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر در کل استان فقط یک هنرستان هنرهای زیبا پسرانه را داشتیم که در خیابان ۲ شرقی کیانپارس واقع شده و ۷۰ دانش‌آموز دارد و در رشته‌های موسیقی، تئاتر، عکاسی، گرافیک و سینما به صورت رایگان هنرجو می‌پذیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: امسال به همت معاونت هنری و سینمایی این اداره کل و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ساختمانی دریافت کردیم که هنرستان هنرهای زیبا دخترانه را در منطقه ملی‌راه اهواز به صورت رایگان در ۲ رشته موسیقی و سینما راه‌اندازی می‌کنیم و درخواست رشته موسیقی در آنجا با قدرت پیگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار دانش‌آموز دختر پیگیر ثبت‌نام در این هنرستان هستند ابراز کرد: آمادگی راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در سایر شهرستان‌ها را نیز داریم و شهرهایی که این قابلیت و ظرفیت را دارند می‌توانند برای تاسیس آن به ما اعلام کنند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج از کسب رتبه اول کشور خوزستان در بخش آموزش رایگان هنر در مناطق محروم خبر داد و اذعان کرد: تا امروز نزدیک به ۹ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و از دوره‌ها بهره‌مند شدند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام آمادگی کرده که ۱۰۰ هزار نفر را در استان تحت پوشش این طرح قرار دهد که اگر اجرایی شود نتایج خوبی را در برخواهد داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در تابستان امسال می‌توانیم موسیقی و سایر رشته‌های هنری را در قالب این طرح آموزش دهیم که اگر دوستان در حوزه موسیقی اعلام آمادگی کنند، این طرح را اجرایی می‌کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد هنری تاکید کرد: اگر کسی می‌تواند در  بخش خصوصی چه در حوزه پردیس سینمایی و چه سایر حوزه‌های هنری سرمایه‌گذاری کند ما این آمادگی را داریم زمین با قیمت دولتی در اختیارش قرار دهیم و حمایت‌های لازم را در این زمینه ارائه خواهیم داد. 

 

وی یاد آور شد: در اندیمشک پردیس سینمایی و در مسجدسلیمان و هفتکل نیز سالن‌های سینما و فرهنگسرا در حال ساخت هستند اما در اهواز تئاتر شهر و پردیس سینمایی نداریم که اگر بتوانیم تالار آفتاب اهواز را به تئاتر شهر تبدیل کنیم از لحاظ هنری و اقتصادی اتفاقات خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

 

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره موسیقی خوزستان تجلیل شد.

کد خبر 1186729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha