وقتی مانع تراشی صهیونیست ها به ریزش سنگ مصلای قدیمی مسجد الاقصی ختم شد

مقامات صهیونیستی سال هاست که با هدف یهودی سازی جلوی مرمت مسجدالاقصی را می گیرند و همین امر باعث شده است گه سنگ مصلای قدیمی مسجدالاقصی ریزش کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: برای دومین بار طی چهار سال گذشته یک سنگ از دیوار جنوبی مسجدالاقصی به زمین افتاد و این بار سنگ از داخل مصلای قدیمی مسجدالاقصی بالای محراب بین مدرسه ختنیه و اتاق خزان الزیت پایین افتاد.

 

مصلای قدیمی زیر رواق مرکزی مصلای قبلی واقع شده است و طول آن از شمال به جنوب کشیده شده و به باب «النبی» منتهی می شود.

 

این مصلی دارای دو رواق است که با سنگ های بزرگ احاطه شده است و در زمان خلفای اموی به عنوان یک راهرو ساخته شده بوده است و فضاها را به هم متصل می کرده است.

 

پیش از ریزش این سنگ، در بخش جنوبی مسجد شکاف هایی ایجاد شده بود و در همین راستا، زیاد ابحیص، محقق امور قدس درباره ریزش سنگ دلایلی را ذکر کرده است.

 

وی افزود: بخش جنوبی مسجدالاقصی که در دوره اموی بنا شده است و سقف های آن هفت متر است به طور دایم نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

 

محقق امور قدس همچنین اظهار کرد: مقامات صهیونیستی از سال 2012 میلادی مانع مرمت مسجدالاقصی شده اند و آخرین بار اداره اوقاف اسلامی دیوارهای جنوبی مسجدالاقصی را در سال 2004 میلادی مرمت کرده است.

 

این مکان به دلیل شکاف های عمیقی که در آن ایجاد شده بود نیاز به مرمت داشت و بعد از فشارهای سازمان یونسکو عملیات مرمت صورت گرفت.

 

وی بر جدی بودن مشکلات ساخت و ساز مجدد دیوارهای جنوبی مسجد الاقصی تاکید کرد و گفت: ده است که مقامات اشغالگر قدرت بازسازی آن را غصب کردند، تاکید کرد. از موقوفات اردن در ژانویه 2019 در یک سابقه تاریخی که برای اولین بار از زمان اشغال الاقصی و همچنین دیوار جنوبی در وسط آن رخ داد.

 

وی در پایان گفت: مقامات صهیونیستی سال های طولانی است که به فکر احداث شهر یهودی که در تورات توصیف شده است، هستند و با این اقدامات خود جلوی مرمت مسجدالاقصی را می گیرند.

کد خبر 1187120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha