جهرم ۷۵ روز متوالی بدون فوتی کرونایی

رحمانیان گفت: بیش از ۷۵ روز متوالی است که هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا از شهرستان جهرم و خفر به ثبت نرسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) به خبرنگاران گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت کرونا در ایران به مرحله کنترل بیماری رسیده اما حذف نشده است و تکمیل مراحل واکسیناسیون بخصوص  تزریق دوز سوم، مهمترین نقش در ادامه این روند و کنترل کامل کرونا را دارا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بیش از ۷۵  روز متوالی است که هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا از شهرستان جهرم و خفر به ثبت نرسیده است، افزود: همچنین آمار  بستری های ناشی از بیماری طی این مدت در بخش های بیمارستان هم در برخی روزها، صفر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود روند کاهشی بیماران بستری، اما مراجعات مشکوک و قطعی همشهریان به درمانگاه ها برای انجام تست کرونا  و مثبت شدن روزانه نمونه ها نشان می دهد بیماری از بین نرفته است، عنوان کرد:‌ این امر به گونه ای است که ظرف ۴۸ ساعت گذشته با مراجعه حدود ۳۰  نفر از بیماران برای انجام تست کرونا جواب نمونه قریب نیمی از آنها مثبت شده است.

 

رحمانیان عنوان کرد: این در حالی است که در بعضی روزهای هفته، آمار مراجعات اندک و در برخی روزهای دیگر تعداد بیماران مشکوک یا قطعی افزایش می یابد.

 

وی بیان کرد: با بستری  شدن نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در تاریخ ۶ اسفندماه ۱۳۹۸ در بیمارستان «پیمانیه» جهرم تا کنون ۱۹و ۶۶۸ بیمار با علایم  حاد تنفسی به تریاژ بیمارستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که از این تعداد ۴۲۳بیمار اینتوبه (تنفس مصنوعی با لوله گذاری) شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه کاهش یافته و ظرف ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در این بخش بستری و تحت درمان قرار گرفته است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه با تمام تلاش کادر درمان طی این ۳۰ ماه،  ۳۱۸ نفر از شهروندان جان خود را بر اثر شدت بیماری کرونا از دست دادند، عنوان کرد: کنترل موفق بیماری با روند گسترش واکسیناسیون و همراهی مردم و تلاش و همه دستگاه های اجرایی  جزء دستاوردهای موفق نظام سلامت است که بایستی این روند موفق و مدیریت شده تا مهار کامل بیماری استمرار یابد.

 

وی تاکید کرد: تحقیقات علمی و پزشکی گویای این واقعیت است که سه مولفه استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق به موقع  و بخصوص دوز سوم واکسن، ایمنی بسیار قابل اطمینان در جامعه ایجاد می‌کند که ضرورت دارد برای حفظ و پایداری روند کنترل شده بیماری کرونا،  این مولفه‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: نباید با عادی‌انگاری اجازه شیوع و جولان مجدد بیماری را بدهیم و با تزریق به موقع واکسن برای افرادی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند بخصوص گروهای سنی پر خطر، دانش آموزان و بیماران خاص و همچنین با رعایت اصول بهداشتی، بیماری را مهار کنیم.

کد خبر 1187351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha