" اعتماد به خود" و "اعتماد نکردن به دشمن" لازمه پیشرفت در حوزه اجتماعی است

وحیدی با بیان اینکه اعتماد به خود و اعتماد نکردن به دشمن لازمه پیشرفت در حوزه اجتماعی است، گفت: کسی که مرزبندی مشخصی با آمریکا نداشته باشد به دنبال پیشرفت کشور نیست

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد) در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با بیان اینکه گفتمان‌ها بیش از این‌که خلق شوند، کشف می‌شوند و گفتمان‌ها دارای زمان و مکان هستند، گفت:‌ عدالت و مردمی بودن در جهان‌بینی اسلامی ارزش ذاتی دارند و مردم سالاری در جمهوری اسلامی هیچ نسبت و ارتباطی با دموکراسی غربی ندارد و فلسفه این دو با هم متفاوت است. عدالت و مردمی بودن در حکمرانی اسلامی گفتمانی محدود به زمان و مکان نیست و فراتر از آن هست.

 

وحیدی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مردمی بودن است، گفت: البته انتخابات همه نماد مردم سالاری نیست. شاید بتوان گفت بهترین تعبیر و مفهومی که می تواند عدالت و مردمی بودن را دربربگیرد، پیشرفت است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه اعتماد به خود و اعتماد نکردن به دشمن لازمه پیشرفت در حوزه اجتماعی است، گفت: کسی که مرزبندی مشخصی با آمریکا نداشته باشد به دنبال پیشرفت کشور نیست. مسیر پیشرفت باید جریان‌ساز و یکپارچه شود و جریان اجتماعی هم باید بر پایه پیشرفت شکل بگیرد.

 

همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است. وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» این همایش به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» نیز «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخگوی سؤالات دبیر و مهمانان این نشست بود.

کد خبر 1187555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha