افزایش ۱۲۸۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۸۶ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، به یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 30 خرداد) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1331 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 547 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۸۶ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، به یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۱۳ واحدی، به رقم ۳۷۶ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۲۲۳ واحدی، عدد ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۴۹ واحدی به رقم ۲۶۱ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۰۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۶۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۷۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳۶۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای حکشتی، خودرو، قاسمین، خگستر، خساپا، وساپا و ورنا به ترتیب با 179، 175، 171، 133، 105، 94 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، سآبيك - سيمان آبيك، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، خزاميا – زامياد، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا - سايپا و وساپا - سرمايه‌گذاري‌ سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۸۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۱۱ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۷۰ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۳۴۲ واحد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۸۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۱۴۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۰۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۸۷ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱۶۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۴۲ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، داده گستر عصر نوین - های وب (های وب) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال معامله شد. معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۷۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۵ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال معامله کردند.

 

 

کد خبر 1187666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha